Vartotojų lojalumo prekės ženklui įvertinimas
Date |
---|
2007 |
Pasak J. N. Kapferer (2005), W. M. Pride, O. C. Ferell (2000) ir kt., prekės ženklas įgauna vis didesnę reikšmę visuomenėje. Prekės ženklo svarba pasaulyje ėmė ryškėti apie 1990 metus, kai net kasdienių poreikių tenkinimui vartotojai ėmė rinktis žinomus ir jiems teigiamas asociacijas keliančius prekės ženklus. Autoriai (Armstrong, 2005; Pride, 2000; Aaker, 1995; Urbanskienė, 2006) sutaria, jog prekės ženklas svarbus tiek įmonei, tiek vartotojams. Ieškant inovatyvių prekės ženklo lojalumo kūrimo sprendimų, šiuolaikinėje verslo aplinkoje svarbu atkreipti dėmesį, jog prekės ženklas būdamas verslo įmonių ir nepelno organizacijų nuosavybės objektu, daro įtaką rinkos dalyvių elgsenai, tad lojalumas – vienas iš prekės ženklo vertę formuojančių elementų, tampa svarbia konkurencinio pranašumo įgijimo sąlyga, o suformuotas pozityvus vartotojų požiūris lemia sėkmingą įmonės poziciją rinkoje ir tuo būdu gali palaikyti aukštesnį kainų lygį. Tokia įmonė lengviau užsitikrina paklausą, gauna stabilius piniginius srautus ir didesnį pelną.
In this study we analyzed consumer loyalty and its assessment methodology. The consumer loyalty methodology are presented as example of „Cili pizzeria“ brand name. According to the study results, consumer loyalty to this company brand name where not of high level. The affection to the its services is much higher (85.1%), but with low activity level that could mean fake loyalty to the company brand name. To resolve such problem it would be useful to implement promotion strategy giving higher attention to amount discounts and loyalty programs for the permanent consumers. It could also promote and consumer’s loyalty to the company brand name.