Dėstytojų reflektavimai apie el. portfelio naudojimą didaktinių mokėjimų dokumentavimui : bandomasis tyrimas
Author |
---|
Ragnemalm, Eva L. |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2012 | 9 | 98 | 119 |
Dėstytojų veiklos įvertinimas jau tapo įprasta praktika daugelyje universitetų. Švedijos aukštojo mokslo įsakyme teigiama: skiriant akademinį personalą, lygiavertis dėmesys turėtų būti teikiamas tiek didaktiniams mokėjimams, tiek ir mokėjimams atlikti tyrimus. Todėl tapo labai svarbu tinkamai apibrėžti ir atitinkamai dokumentuoti didaktinius mokėjimus. Šiuo tyrimu siekiama aprašyti akademinio personalo patirtį sudarant el. portfelį, skirtą didaktiniams mokėjimams dokumentuoti. Penkiolika dėstytojų dalyvavo bandomajame tyrime: jiems reikėjo susikurti asmeninį el. portfelį. Per pokalbius su tiksline grupe paaiškėjo tam procesui svarbiausi dalykai: reikėtų paminėti universiteto aiškiai nurodytus tikslus ir procedūras, lanksčią dokumentavimo struktūrą ir paramą mentoriams, reikalingą viso proceso metu. Susikūrus el. portfelį, susiduriama su dilema, kokia informacija priklauso tik dėstytojui, o ką galima pateikti išorinėms vertinimo sistemoms, renkančioms įrodymus apie mokėjimus.
Evaluation of university teachers’ performativity has become a common feature of university policies. The Swedish Higher Education Ordinance states that equal attention should be paid to pedagogical skills and research skills when appointing academic staff. Hence, the definition and documentation of pedagogical skills have become increasingly important. The aim of the present study was to describe academics’ experiences of starting and composing a structure in an ePortfolio for documentation of pedagogical and didactical skills. Fifteen teachers participated in a pilot study in which they were required to develop a personal ePortfolio. Focus group interviews with the participants highlighted factors of importance for the success of establishing a personal ePortfolio: clearly communicated goals and procedures provided by the university, a flexible structure for documentation, and the need for support in the process through mentoring. Keeping an ePortfolio challenges the boundaries of what is teacher-owned content and what becomes visible to the external assessment systems used to collect evidence of skills.