Studijų programų rengimas ir atnaujinimas : studijų rezultatų paradigma
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2011 | 8 | 38 | 73 |
Straipsnyje pristatoma apibendrinta patirtis rengiant ir atnaujinant studijų programas studijų rezultatų pagrindu. Pateiktos studijų programos paskirties (profilio), tikslo, re-zultatų sampratos ir aptarti jų formulavimui keliami reikalavimai, demonstruojami jų for-muluočių pavyzdžiai, diskutuojama studijų programų rengimo logika studijų rezultatų pagrindu, analizuojama studijų rezultatų sandara ir ją sudarančių dimensijų bei para-metrų sąsajos, pateiktos suskaidytų ir sugru-puotų studijų programos rezultatų kritinio derinimo galimybės, studijų programos, stu-dijų programos komponentų rezultatų ir jų pasiekimo įvertinimo kriterijų sąsajų pavyz-džiai bei analizė, diskutuojamos kai kurios studijų kreditų priskyrimo studijų rezulta-tams problemos.
This article presents generalisations drawn from experience gained designing and renew-ing study programmes so that the use of learn-ing outcomes became the underlying principle of curriculum organisation. Conceptions of a purpose (profile), aim and outcomes of a study programme are presented, their formulation re-quirements are discussed and examples of their formulations are given. The logic of design-ing study programmes on the basis of learning outcomes is discussed; the structure of learning outcomes and the links of its dimensions and parameters are analysed; possibilities for critical alignment of divided and grouped study pro-gramme outcomes, as well as examples and an analysis of links among components of a study programme, are presented; illustrative outcomes of study programme components, and criteria for assessment of their achievement, are provid-ed; some problems related to allocation of study credits to learning outcomes are discussed.