Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/620
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Vu, Phu;Fadde, Peter
Title: A snapshot of technology integration training in teacher education programs
Other Title: Žvilgsnis į technologijų integraciją mokytojų rengimo programoje
Is part of: International journal of psychology: a biopsychosocial approach, 2014, [vol.] 14, p. 139-150
Date: 2014
Keywords: Technologijų integracija;Mokytojo kvalifikacijos įgijimas;Mokytojų rengimo programa;Technology integration;Pre-service teacher training;Teacher education programs
Abstract: Mokslinė problema. Nėra galutinai aišku, kaip ketinantys tapti mokytojais formalaus mokymo metu turėtų būti ruošiami naudotis technologijomis. Nors Nacionalinė Valstijų Švietimo Tarybų Asociacija (2012) teigia, kad mokytojų rengimas „per dažnai nepataiko koja į koją su technologijų pažanga ar naujais mokymo metodais“ ir kad mokytojai nerengiami, kaip efektyviai galėtų panaudoti technologijas pamokose, tačiau Amerikos Mokytojų Švietimo Koledžų Asociacija (2013) deklaruoja, kad beveik visi būsimi mokytojai yra gerai pasirengę integruoti technologijas mokydami vaikus. Tikslas ir metodas. Šiame tyrime aptariamos 83 mokytojų rengimo programos dviejose JAV valstijose – Ilinojuje ir Nebraskoje, siekiant nustatyti, kaip mokytojų rengimo programose numatyta būsimus mokytojus mokyti integruoti technologijas į mokymo procesą.
Background and purpose. There is not a consensus on how teacher candi- dates in teacher training programs are prepared to teach with technology. While the National Association of State Boards of Education (2012) held that the training of teachers “too often has not kept pace with advances in technology or new ways of learning” and that educators were not being prepared to use technology effectively in classroom, the American Association of Colleges for Teacher Education (2013) indi- cated that almost all of the teacher candidates are well prepared to integrate techno- logy into their instruction. Aim and method. This study took a snapshot of 83 teacher training programs in two states: Illinois and Nebraska to identify how their teacher training programs prepared their candidates to teach with technology. 
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/620
http://dx.doi.org/10.7220/2345-024X.14.7
https://hdl.handle.net/20.500.12259/620
Appears in Collections:International Journal of Psychology: A Biopsychosocial Approach / Tarptautinis psichologijos žurnalas: biopsichosocialinis požiūris 2014, [vol.] 14

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

33
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

28
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.