Learning / teaching EFL to adult learners at language courses
Author |
---|
Dubovičienė, Tatjana |
Date | Volume | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|---|
2014 | 16 | 3 | 138 | 149 |
The article presents the definition of a concept of an adult learner and provides the tips for teaching EFL to adults. The current paper aims at examining the needs, experiences and expectations of adult learners of English at the Lithuanian University of Educational Sciences as well as suggesting some ways of overcoming the challenges teachers face. The data of the current research is taken from the survey of adult learners doing an English course at LEU. The main motivating factors, the most difficult and the most important communication skills, the most difficult language aspects and the most useful teaching methods were identified.
Straipsnyje pateikiamas suaugusio besimokančiojo sąvokos apibrėžimas ir pateikiami patarimai, kaip mokyti suaugusius anglų kaip užsienio kalbos. Šiame straipsnyje yra bandoma išnagrinėti suaugusių besimokančiųjų anglų kalbos Lietuvos edukologijos universitete (LEU) poreikius ir lūkesčius. Taip pat yra pateikiami pasiūlymai, kaip įveikti sunkumus, su kuriais susiduria mokytojai mokymo procese. Šio mokslinio tyrimo duomenys yra paimti apklausus 30 suaugusių besimokančiųjų anglų kalbos LEU. Analizės metu buvo nustatyti pagrindiniai besimokančius motyvuojantys veiksniai, sunkiausi ir svarbiausi komunikacijos įgūdžiai, sunkiausi kalbos aspektai ir naudingiausi mokymo metodai.