Daugio ontologijos iššūkis teologiniam mąstymui
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date | Volume | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|---|
2014 | 16 | 4 | 6 | 23 |
Straipsnyje teigiama, kad XX a. įvyko perėjimas nuo vienio prie daugio tiek politikos, tiek mokslo, tiek meno, tiek meilės srityse. Šis sąmoningumo pokytis XX a. antroje pusėje nulėmė atsiradimą daugio ontologijos, kuri metė iššūkį Dievo, kaip monarcho, tapatinamo su vieniu sampratai. F. Nietzsches tvirtinimas „Dievas mirė“ reiškia Dievo kaip monarcho mirtį. Teigiama, kad mūsų epochoje Dievo vaizdinys bus gyvybingas tik tada, kai, jį kuriant, bus atsižvelgta į daugio ontologiją. Dievo samprata, atsižvelgianti į daugio ontologiją, yra Dievo kaip hiperžaismių tinklo samprata. Krikščionybės simbolis Švč. Trejybė atitinka daugio Dieve sampratą ir yra Vakarų visuomenių orientacijos į politinį, socialinį, etninį daugį liudijimas.
The article states that in the 20th century the transition from the one to the multiple took place in the fields of conceptions of politics, science, art and love. This change in the consciousness in the second half of the 20th century determined the occurrence of the ontology of the multiple that challenged the concept of God as monarch, identified with the one. F. Nietzsche’s statement “God is dead” means the death of God as a monarch. In our epoch the image of God will be vital only when the ontology of the multiple be considered in its creation. The conception of God, in view of the multiple, is the conception of God as a network of hyperplays. The Holy Trinity, a symbol of Christianity, corresponds to the concept of the multiple in God and is a testimony of the focus of the western societies to the political, social and ethnical multiple.