Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/60943
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Filologija / Philology (H004)
Author(s): Daukšytė, Jovita
Title: Лингвосоциокультурный метод изучения иностранного языка – мостмежду культурами и народами
Other Title: Kalbinis sociokultūrinis aspektas , mokantis užsienio kalbų : tiltas tarp kultūrų ir tautų
Is part of: Česlovo Milošo skaitymai. 3 : Kultūrų sankirtos : patirtys ir pokyčiai : [straipsnių rinkinys]. Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2010
Extent: p. 263-269
Date: 2010
Keywords: Lingvokultūrologija;Užsienio kalbų mokymas;Istorija;Kultūra;Tarpkultūrinė komunikacija;Kalbinis pasaulio paveikslas;Linguoculturology;Foreign language teaching;History;Culture;Cross-cultural communication;Linguistic picture of the world
ISBN: 9789955126256
Abstract: Nepaliaujamai kintant ekonominei ir kultūrinei pasaulio situacijai, šiuolaikiniam žmogui itin reikalingas konstruktyvus dialogas su kitais visuomenės nariais. Norint užmegzti ir palaikyti gerus tarpusavio santykius, būtina tiesti bendradarbiavimo tiltus tarp skirtingų kultūrų ir šalių. Tarpkultūriniams humanitariniams ryšiams didžiulę reikšmę turi kalba – vienintelis instrumentas, įgalinantis įvairiausių kalbinių-etninių bendrijų atstovus vieniems kitus suprati. Kalba neatskiriama nuo žmogaus. Kalba neegzistuoja be žmogaus, o žmogus –be kalbos. Kalba perteikia mus supantį pasaulį ir žmonijos sukurtas vertybes. Todėl mokant užsienio kalbos (įskaitant ir rusų kalbą kaip užsienio kalbą), reikėtų ugdyti ir komunikacinius įgūdžius, leidžiančius efektyviai bendrauti skirtingų tautų ir kultūrų atstovams, supažindinti studentus su ta kalba šnekančios tautos gyvenimu, istorija, materialiniu bei dvasiniu paveldu. Siekiant šio tikslo, pastaruoju metu tyrinėjimai, susiję su kalbų mokymo didaktika ir metodika, vis akivaizdžiau perorientuojami į tarpkultūrinės komunikacijos studijas. Sparčiai populiarėja nauja filologijos disciplina – lingvokultūrologija, tyrinėjanti, kaip kalbos atsiradimas, raiška bei suvokimas veikia komunikacinius procesus, aprašanti kalbinį pasaulio paveikslą, užtikrinanti auklėjamąsias, švietėjiškas bei intelektualines mokymo funkcijas. Mokantis užsienio kalbos, per maža žinoti atskirų žodžių reikšmes ir gramatikos taisykles – ne mažiau svarbu: 1) išmanyti, kada, kaip, kam, kur ir kokiomis aplinkybėmis pasakyti; 2) žinoti, ką vienu ar kitu žodžiu įvardijamas dalykas reiškia realiame pasaulyje, kuriame ta kalba vartojama. Studijuojant rusų kalbą kaip užsienio kalbą, būtina ne tik išmanyti lingvistinius dalykus, bet ir įsigilinti į rusų etnokultūrą.[...]
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/60943
https://eltalpykla.vdu.lt/1/239
Affiliation(s): Užsienio kalbų institutas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml9.35 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

90
checked on Dec 8, 2019

Download(s)

10
checked on Dec 8, 2019

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.