Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/60941
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Menotyra / History and theory of arts (H003)
Author(s): Karoblis, Gediminas;Milkov, Vitalij
Title: Cross-cultural study of a movie “Shall we dance?”
Other Title: Tarkultūrinis filmo „Shall we dance?“ tyrimas
Is part of: Česlovo Milošo skaitymai 3 : Kultūrų sankirtos : patirtys ir pokyčiai : [straipsnių rinkinys]. Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2010
Extent: p. 225-231
Date: 2010
Keywords: Shall we dance;Masayuki Suo;Pramoginiai šokiai;Melancholija;Japonų estetika;Saviaktualizacija;Shall we dance;Masayuki Suo;Ballroom dance;Melancholia;Japanese aesthetics;Self-actualization
ISBN: 9789955126256
Abstract: Japonų filmas „Shall we Dance?“ (1996, scen. ir rež. Masayuki Suo) sulaukė didžiulės sėkmės ne tik Japonijoje (14 Japonijos Akademijos apdovanojimų), bet ir Amerikoje (jį nupirko Miramax, uždirbusi 10 milijonų). Ši sėkmė paskatino Holivudą filmą pritaikyti platesnei auditorijai (2004, rež. Peteris Chelsomas, pagrindinius vaidmenis atlieka Ričardas Geare’as, Jennifer Lopez ir Susan Sarandon). Šio straipsnio tikslas – remiantis abejomis iš esmės to paties scenarijaus ekranizacijomis, palyginti japonų ir amerikiečių populiariosios kultūros vaizdinius ir stereotipus. Straipsnyje atskleidžiama, kad japoniškoje filmo versijoje atsispindi hierarchiškos visuomenės samprata: net menkiausiuose judesiuose pastebima pagarba britiškajam šokio menui ir estetikai, mokinio pagarba šokių mokytojui. Amerikietiškame filme akivaizdūs esminiai skirtumai: filmo kulminacija sukurpta pagal standartinius holivudinius scenarijus – t. y. erotiškas šokių mokytojos (Jennifer Lopez) ir mokinio (Ričardas Geare’as) tango, o finalas – visų šokis su visais, t. y. diskoteka. Japoniško filmo viršūnė – kvapą užgniaužiantis gėdingas įvykis, kai pagrindinis herojus netyčia užlipa savo partnerei ant suknelės ir pastaroji lieka stovėti viduryje salės su vienais apatiniais. Šiuo įvykiu tarsi nurodoma, jog Japonijos visuomenėje viešas šokis artimai apsikabinus vis dar laikomas gėdingu. Japoniško filmo pabaiga atskleidžia itin disciplinuotą ir koordinuotą šokėjų porų judėjimą salėje, o tai aiškiai nurodo šios kultūros vertybes. Straipsnyje taip pat nagrinėjamos kelios temos, savotiškai veikiančios vieno ar kito filmo siužetą bei estetiką. Remiantis Abrahamo Maslow teorija, svarstomi pagrindinių herojų asmeninės motyvacijos aspektai.[...]
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/60941
https://eltalpykla.vdu.lt/1/239
Affiliation(s): Filosofijos katedra
Humanitarinių mokslų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml10.45 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

100
checked on Jan 5, 2020

Download(s)

12
checked on Jan 5, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.