Kalbinių, informacinių-komunikacinių technologijų, verslumo ir kitų įgūdžių tobulinimas
Date |
---|
2012 |
Straipsnyje pristatomi Grundtvig projekto En Vogue1 produktai: „En Vogue vadovas“ (Handbook) ir „En Vogue metodinė priemonė“ (Toolbox). Projekto tikslines grupes sudaro socialiai pažeidžiamos, neturinčios išsilavinimo ir darbo jaunos moterys ir jų mokytojai, instruktoriai bei įvairūs konsultantai. Metodinė priemonė remiasi holistiniu požiūriu į mokymąsi: pasaulį besimokantieji suvokia ir perpranta visais savo pojūčiais, patys priima konkrečius sprendimus. Pasirinkta teminė terpė (moterims artima sritis – mada, įvairios mokymo(si) veiklos ir informacinės – komunikacinės priemonės (internetas, įvairi programinė įranga) ir mokymo(si) metodai) keičia tradicinę mokymosi situaciją (mokytojas pateikia žinias, mokiniai/studentai pasyviai jas priima), didina tokių moterų motyvaciją mokytis, skatina jų kūrybiškumą, socialinius ir verslo įgūdžius, rengia jas integruotis į darbo rinkas. Projekto vykdytojų teigimu, skatinamos šios jaunų moterų kompetencijos: bendravimas gimtąja ir užsienio kalbomis, matematinis raštingumas, gamtos mokslų ir technologijų pagrindai, skaitmeninė, mokymosi mokytis, visuomeninė, verslo ir kultūrinės raiškos kompetencijos. Kalbinės kompetencijos plėtojimas „En Vogue metodinėje priemonėje“ yra tik vienas iš daugelio būdų palengvinti mokymusi nusivylusių merginų ir moterų integraciją į darbo rinką ir visuomeninį gyvenimą. Tačiau šios priemonės teorinėmis nuostatomis ir praktiniais patarimais, pamokų planais gali naudotis visi užsienio kalbų mokytojai. Devyniasdešimtyje pateikiamų instrumentų siūloma diskutuoti, dirbti komandose, apklausti, ieškoti, rinkti ir apdoroti informaciją, kurti, skelbti, rašyti įdomiomis formomis ir artimomis temomis.
Straipsnyje konkrečiais pavyzdžiais iliustruojama, kaip panašios leksinės temos pateikiamos tradiciniame vadovėlyje ir kaip jas rekomenduojama analizuoti „En Vogue metodinėje priemonėje“. Straipsnyje taip pat aprašomas bandymas pritaikyti keturis instrumentus bendrinės anglų kalbos B1 lygio programoje. Eksperimentui atlikti efektyviai panaudota nuotolinio mokymosi platforma Moodle ir nuotoliniam mokymuisi skirtas laikas, studentams sudarytos sąlygos kūrybiškai ir jiems patraukliomis formomis bei būdais atlikti užduotis pagal parinktus instrumentus. Gauti rezultatai tik apibendrintai atskleidė mažėjančią studentų motyvaciją mokytis ir parodė, kad vienos kurso dalies paįvairinimas negali išspręsti šios problemos. Galbūt problemą padėtų išspręsti koks nors kompleksinis mokymas, tačiau pavieniai šios metodikos instrumentai akivaizdžių pakyčių nepateikė. Daugiau apie projektą: http://www.envogue-project.eu/
The aim of the article is to introduce two products of the Grundtvig project En Vogue: Handbook and Toolbox. The target groups of the project comprise young socially deprived women and their teachers, trainers or counselors. The En Vogue materials are aimed at helping young female learners to integrate into educational measures directed at the labour market. They are based on the holistic approach to education which could be summarized by a saying of the educator J.H.Pestalozzi: „thinking with head, heart and hand”. It signifies that learners understand and perceive the world with all senses and have to make their own and concrete experiences. The attractive choice of thematic approach (fashion), integration of various learning activities, information and communication technologies and learning techniques motivate, nurture creativity, social and entrepreneurial skills, and facilitate the integration into the labour market. Although the development of foreign language skills is only a means to broaden vocational and social possibilities of young “education – resistant” female learners, both, Handbook and Toolbox could be used by teachers of foreign languages, as they provide a variety of activities and medium of learning. Four instruments from Toolbox were adapted and integrated into the course of general English (B1) at Vytautas Magnus University. The instruments were selected to satisfy different needs and interests of the students. Also, they were of different levels of complexity. The tasks were presented and had to be carried out on the virtual Moodle platform. The investigation revealed a correlation between the choice of the task and the motivation, as most students chose to work on the easiest instrument. The students who chose the more difficult tasks showed higher interest and activeness. They also admitted that such tasks were both interesting and useful.[...]