Ar vis dar baiminamasi dvikalbystės / daugiakalbystės? Metodinė rekomendacija dvikalbių / daugiakalbių vaikų tėvams
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date |
---|
2018 |
Ilgą laiką, net iki XX a. pr. į dvikalbystę buvo žiūrima neigiamai. Bijota, kad dviejų kalbų mokėjimas vaikams gali sukelti sumaištį, nepasitikėjimą savimi, žaloti vaiko psichiką ir gebėjimą išmokti vieną kalbą. Netgi tuo metu atliktų tyrimų rezultatai rodė, kad dvikalbiai vaikai yra žemesnio intelekto ir jų kalbos suvokimas yra kur kas prastesnis jei vienkalbių. Tokios išvados buvo teigiamos remiantis tuo, kad dvikalbių vaikų žodynas yra mažesnis, dvikalbiai vaikai lėčiau išmoksta naujus žodžius, lėčiau įsisavina gramatikos taisykles, dvikalbių vaikų raštingumo gebėjimai yra kur kas prastesni nei bendraamžių vienkalbių vaikų. Vėliau dauguma šių tyrimų išvadų buvo sukritikuota, dažniausiai dėl tyrimų metodologijos netinkamumo. Dvikalbystės / daugiakalbystės reiškinys domina skirtingų sričių specialistus: kalbininkus, psichologus, sociologus, edukologus ir kt., todėl galimi įvairūs ir skirtingais aspektais vertinami požiūriai. [...]