Studentų subjektyviai suvokiamo streso sąsajos su sveikatai nepalankiu elgesiu ir nusiskundimais sveikata
Date |
---|
2018 |
Studentų patiriamas stresas sulaukia ypatingo dėmesio dėl unikalių socialinių aplinkybių ir gyvenimo etapo. Studentai yra specifinė populiacija, kuri turi įveikti daug kliūčių, kad galėtų optimaliai įgyvendinti akademinius tikslus (Womble, 2003, Agrawal, Chahar, 2007). Įvairūs stresoriai gali kelti grėsmę studentų akademiniams pasiekimams, kurie gali įtakoti likusį jų gyvenimą (Kelly ir kt., 2001, Trockel ir kt., 2000). Yra žinoma, jog stresas neigiamai veikia sveikatą, studentai palyginus su kitais savo bendraamžiais yra labiausiai pažeidžiama grupė. Savo ruožtu patiriamas stresas gali skatinti neadaptyvų jo įveikimą, t. y. sveikatai nepalankų elgesį (Mannapur ir kt., 2010). Informacijos apie šias sąsajas studentų grupėje yra nepakankamai, ne visi autoriai patvirtina šiuos ryšius (Shaikh ir kt., 2006; Oswalt ir kt., 2007; Roddenbery ir kt., 2010). Tad šio tyrimo tikslas nustatyti studentų subjektyviai suvokiamo streso sąsajas su sveikatai nepalankiu elgesiu ir nusiskundimais sveikata. Tyrime dalyvavo 1421 Vytauto Didžiojo universiteto bakalauro studijų studentai, kurių amžius nuo 18 iki 45 metų (1062 moterys ir 359 vyrai). Subjektyviai suvokiamam stresui matuoti buvo naudojama Subjektyviai suvokto streso skalė (PSS, Cohen, 1983). Nepalankus elgesys buvo vertinamas klausimais apie alkoholio vartojimą, rūkymą ir užsiėmimą sportu. Subjektyviai suvokiama sveikata ir miego kokybė buvo vertinami atitinkamais klausimais. Nusiskundimai sveikata buvo vertinami 17 streso simptomų, atrinktų iš Streso simptomų skalės (Stress Signal Checklist). [...]