Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/59861
Type of publication: Konferencijų tezės nerecenzuojamuose leidiniuose / Conference theses in non-peer-reviewed publications (T2)
Field of Science: Psichologija / Psychology (S006)
Author(s): Žardeckaitė-Matulaitienė, Kristina;Endriulaitienė, Auksė;Šeibokaitė, Laura;Markšaitytė, Rasa;Slavinskienė, Justina
Title: Kiek mokymosi vairuoti būdas bei sėkmė laikant vairavimo egzaminą padeda numatyti pradedančiųjų vairuotojų kelių eismo taisyklių pažeidimus?
Other Title: Importance of driving learning experience and success in passing driving exam for prediction of traffic offences of novice drivers
Is part of: Psichologija vakar, šiandien ir rytoj: Lietuvos psichologų kongresas, 2018 m. gegužės 17-19 d., Klaipėdos universitetas: kongreso pranešimų santraukos. Klaipėda : Klaipėdos universitetas, 2018
Extent: p. 62-63
Date: 2018
Keywords: Vairavimo egzaminas;Pradedantieji vairuotojai;Kelių eismo taisyklių pažeidimai
ISBN: 9789955189886
Abstract: Sutariama, kad pradedantieji vairuotojai yra viena iš rizikingiausių vairuotojų grupių. Dėl patirties stokos ir polinkio rizikingai elgtis pradedantys vairuotojai sukelia daug eismo įvykių, kuriuose jie susižaloja patys ar sužaloja kitus. Galimų kelių eismo taisyklių pažeidimų ir mokymosi vairuoti būdo ryšio analizė pradedančių vairuotojų grupėje padėtų išsiaiškinti galimas būsimų vairuotojų rengimo programų problemas bei jų tobulinimo galimybes. Tyrimo tikslas – įvertinti mokymosi vairuoti būdo bei teorinio ir praktinio vairavimo egzamino išlaikymo sėkmės reikšmę numatant pradedančiųjų vairuotojų kelių eismo taisyklių pažeidimus. Metodika. Longitudiniame tyrime dalyvavo 598 pradedantieji vairuotojai, pirmą kartą įgiję teisę vairuoti. Pirmojo tyrimo etapo metu buvo surinkta informacija apie jų mokymosi vairuoti ypatumus (mokėsi vairuoti tik su instruktoriumi, mokėsi vairuoti ir su kitais asmenimis, mokėsi vairuoti savarankiškai) bei teorinio ir praktinio vairavimo egzamino išlaikymo sėkmę (t.y., iš kelinto karto išlaikė šiuos du egzaminus). Antrojo tyrimo etapo metu iš policijos buvo gauta informacija apie tai, ar pirmaisiais savarankiško vairavimo metais tyrimo dalyviai buvo bausti už kelių eismo taisyklių pažeidimus. Rezultatai. Tyrimo rezultatai parodė, kad daugiau baustų už kelių eismo taisyklių pažeidimus buvo tų pradedančiųjų vairuotojų, kurie praktinį vairavimo egzaminą išlaikė iš pirmųjų kartų. Teorinio vairavimo egzamino išlaikymo sėkmė, kaip ir mokymosi vairuoti būdas, nebuvo susiję su nuobaudomis už kelių eismo taisyklių pažeidimus. Bet nuobaudos už kelių eismo taisyklių pažeidimus buvo susijusios su jaunesniu pradedančiųjų vairuotojų amžiumi, vyriška lytimi bei ilgesne savarankiško vairavimo trukme.[...]
Internet: http://www.psichologusajunga.lt/lps/admin/spaw2/uploads/files/LPK2018%20santrauk%C5%B3%20leidinys_13.pdf
http://www.psichologusajunga.lt/lps/admin/spaw2/uploads/files/LPK2018%20santrauk%C5%B3%20leidinys_13.pdf
Affiliation(s): Psichologijos katedra
Psichologijos klinika
Socialinių mokslų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml8.46 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

172
checked on Jan 7, 2020

Download(s)

10
checked on Jan 7, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.