Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/59830
Type of publication: Konferencijų tezės nerecenzuojamuose leidiniuose / Conference theses in non-peer-reviewed publications (T2)
Field of Science: Psichologija / Psychology (S006)
Author(s): Norkutė, Karolina Marija;Bukšnytė-Marmienė, Loreta
Title: Vyresnių klasių mokinių santykių su bendraamžiais reikšmė kitoms prisitaikymo mokykloje charakteristikoms
Other Title: The importance of students' relationships with peers for other characteristics of adjustment in school
Is part of: Psichologija vakar, šiandien ir rytoj: Lietuvos psichologų kongresas, 2018 m. gegužės 17-19 d., Klaipėdos universitetas: kongreso pranešimų santraukos. Klaipėda : Klaipėdos universitetas, 2018
Extent: p. 90-90
Date: 2018
Keywords: Prisitaikymas mokykloje;Paaugliai;Santykiai su bendraamžiais
ISBN: 9789955189886
Abstract: Vienas iš prisitaikymo mokykloje etapų yra paauglystėje, kai baigus pagrindinę mokyklą pereinama mokytis į gimnaziją, kurioje yra susiduriama su specifiniais iššūkiais (nauja aplinka, nauji bendraklasiai ir pan.) (Barkauskaitė, Mišeikytė, 2006). Galima pastebėti, kad paaugliai, kurie turi daugiau teigiamų santykių su bendraamžiais, geriau vertina savo psichologinę gerovę, vertybes, socialines sąveikas su kitais bei turi teigiamas nuostatas į mokyklą (Gallardo, Barrasa, Guevara-Viejo, 2016). Tai rodo, kad artimi, pozityvūs santykiai su bendraamžiais gali turėti teigiamos įtakos prisitaikymui mokykloje, o blogi santykiai – gali sudaryti neigiamą požiūrį į mokyklą (Newman Kingery, Erdley, Marshal, 2011). Tyrimo tikslas – nustatyti 9-os klasės mokinių santykių su bendraamžiais reikšmę kitoms prisitaikymo mokykloje charakteristikoms ir jų kitimui mokslo metų eigoje. Tyrimas vykdomas dviem etapais: mokslo metų pradžioje ir po 5 mėn. Pirmame tyrimo etape dalyvavo 167 mokiniai iš dviejų Kauno miesto gimnazijų. Tyrime naudojami instrumentai: mokinių santykių su bendraamžiais kokybės įvertinimui buvo naudojama prieraišumo bendraamžiams skalė (angl. peer attachment scale) (Armsden, Greenberg, 2009); kitų prisitaikymo mokykloje charakteristikų (akademiniams pasiekimams, savijautai mokykloje, mokyklos reikalavimų laikymuisi, mokyklos lankymui) įvertinimui naudojamas prisitaikymo mokykloje klausimynas, kuris buvo sudarytas Karolinos Marijos Norkutės ir Loretos Bukšnytės-Marmienės.[...]
Internet: http://www.psichologusajunga.lt/lps/admin/spaw2/uploads/files/LPK2018%20santrauk%C5%B3%20leidinys_13.pdf
Affiliation(s): Psichologijos katedra
Socialinių mokslų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml6.66 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

174
checked on Jan 7, 2020

Download(s)

12
checked on Jan 7, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.