Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/59826
Type of publication: conference paper
Type of publication (PDB): Konferencijų tezės nerecenzuojamuose leidiniuose / Conference theses in non-peer-reviewed publications (T2)
Field of Science: Psichologija / Psychology (S006)
Author(s): Šiaučiūnaitė, Karolina
Title: Alkoholio reklamos įtaka 18–25 metų studenčių norui vartoti alkoholį priklausomai nuo alkoholio vartojimo dažnio
Other Title: How alcohol commercials affect 18–25 year old female students, depending on their alcohol consumption frequency
Is part of: Psichologija vakar, šiandien ir rytoj: Lietuvos psichologų kongresas, 2018 m. gegužės 17-19 d., Klaipėdos universitetas: kongreso pranešimų santraukos. Klaipėda : Klaipėdos universitetas, 2018
Extent: p. 89-89
Date: 2018
Keywords: Alkoholio reklama;Jaunuoliai;Alkoholio vartojimo dažnis
ISBN: 9789955189886
Abstract: Tyrimo tikslas – išsiaiškinti, kaip alkoholio reklamos veikia 18–25 metų studenčių norą vartoti alkoholį priklausomai nuo alkoholio vartojimo dažnio. Atliekant tyrimą buvo taikytas eksperimento metodas. Tyrime dalyvavo 48 18–25 m. Kauno aukštųjų mokyklų studentės. Tyrimo dalyvės randomizacijos būdu buvo paskirstytos į eksperimentinę ir kontrolinę grupes. Eksperimentinės grupės tiriamosios prieš noro vartoti alkoholį vertinimą žiūrėjo alkoholio reklamas, kontrolinės grupės tiriamosios – vaisvandenių reklamas. Studenčių noras vartoti alkoholį buvo įvertintas Bohn, Krahn, Staehler (1995) klausimynu (angl. Alcohol Urge Questionnaire, AUQ). Prie šio klausimyno buvo pridėtas klausimas alkoholio vartojimo dažniui nustatyti, paimtas iš A. Goštauto sudarytų 26 standartinių klausimų pateikiamų respondentui savo sveikatai ir elgesiui įvertinti (Goštautas, 1999). Tyrimo rezultatai parodė, kad kontrolinės ir eksperimentinės grupės dalyvės pagal alkoholio vartojimo dažnį nesiskyrė. Studenčių, kurios žiūrėjo alkoholinių gėrimų reklamas, noras vartoti alkoholinius gėrimus nebuvo didesnis, negu tų studenčių, kurios žiūrėjo vaisvandenių reklamas. Tačiau, alkoholinius gėrimus dažniau vartojančios studentės, peržiūrėjusios alkoholinių gėrimų reklamas, labiau norėjo vartoti alkoholį, nei tos, kurios alkoholinius gėrimus vartoja rečiau, arba visai jų nevartoja
Internet: http://www.psichologusajunga.lt/lps/admin/spaw2/uploads/files/LPK2018%20santrauk%C5%B3%20leidinys_13.pdf
Affiliation(s): Socialinių mokslų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml6.18 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on Mar 30, 2021

Download(s)

16
checked on Mar 31, 2021

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.