Alkoholio reklamos įtaka 18–25 metų studenčių norui vartoti alkoholį priklausomai nuo alkoholio vartojimo dažnio
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date |
---|
2018 |
Tyrimo tikslas – išsiaiškinti, kaip alkoholio reklamos veikia 18–25 metų studenčių norą vartoti alkoholį priklausomai nuo alkoholio vartojimo dažnio. Atliekant tyrimą buvo taikytas eksperimento metodas. Tyrime dalyvavo 48 18–25 m. Kauno aukštųjų mokyklų studentės. Tyrimo dalyvės randomizacijos būdu buvo paskirstytos į eksperimentinę ir kontrolinę grupes. Eksperimentinės grupės tiriamosios prieš noro vartoti alkoholį vertinimą žiūrėjo alkoholio reklamas, kontrolinės grupės tiriamosios – vaisvandenių reklamas. Studenčių noras vartoti alkoholį buvo įvertintas Bohn, Krahn, Staehler (1995) klausimynu (angl. Alcohol Urge Questionnaire, AUQ). Prie šio klausimyno buvo pridėtas klausimas alkoholio vartojimo dažniui nustatyti, paimtas iš A. Goštauto sudarytų 26 standartinių klausimų pateikiamų respondentui savo sveikatai ir elgesiui įvertinti (Goštautas, 1999). Tyrimo rezultatai parodė, kad kontrolinės ir eksperimentinės grupės dalyvės pagal alkoholio vartojimo dažnį nesiskyrė. Studenčių, kurios žiūrėjo alkoholinių gėrimų reklamas, noras vartoti alkoholinius gėrimus nebuvo didesnis, negu tų studenčių, kurios žiūrėjo vaisvandenių reklamas. Tačiau, alkoholinius gėrimus dažniau vartojančios studentės, peržiūrėjusios alkoholinių gėrimų reklamas, labiau norėjo vartoti alkoholį, nei tos, kurios alkoholinius gėrimus vartoja rečiau, arba visai jų nevartoja.