Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/59150
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAlešiūnaitė, Loreta-
dc.contributor.authorPapšytė, Inga-
dc.contributor.authorRaščiauskaitė, Laura-
dc.coverage.spatialLT-
dc.date.accessioned2018-10-07T02:02:20Z-
dc.date.available2018-10-07T02:02:20Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.issn1822430X-
dc.identifier.otherVDU02-000012472-
dc.identifier.urihttp://www.cpe.vgtu.lt/index.php/cpe/article/view/cpe.2012.01/pdf-
dc.description.abstractPradėjus mokytis naujos kalbos, bandant susišnekėti su gimtakalbiu dėl pašnekovo tarties kartais kelis kartus tenka perklausti ar paprašyti pakartoti žodį. Pirmojo pašnekovo pasitikėjimas savo kalbine kompetencija smunka, dažniausiai mažėja ir motyvacija šnekėti naująja užsienio kalba. Ši situacija atskleidžia taisyklingos tarties svarbą mokantis užsienio kalbos. Lietuvių ir ispanų kaip užsienio kalbų mokymasis pastaraisiais metais Kaune vis populiarėja: nuo 2009 m. LSMU daugiau kaip ketvirtadalį studentų užsieniečių sudaro jaunimas iš Ispanijos, o VDU studentai savo antrąja užsienio kalba iš 26 siūlomų dažniausiai renkasi ispanų kalbą. Nagrinėjant ispanų ir lietuvių fonetikos panašumus ir skirtumus, siekiama aptarti, palyginti ir nustatyti didžiausius tarties kliuvinius lietuviams mokantis ispanų, o ispanams lietuvių kalbos. Pasirinktas eksperimentinis veidrodžio principas atskleidžia pagrindinius taisyklingos tarties kliuvinius: jei ispanakalbiai daro tarties klaidą lietuvių kalboje, tai toje pat vietoje ir lietuviams kalbant ispaniškai atsiranda tarties kliuvinių. Fonetikos mokymasis – viena svarbiausių komunikacinės kompetencijos dalių, todėl rekomenduojama atkreipti dėmesį į ortoepiją mokantis svetimų kalbų bei pradėti lavinti tarimą nuo pat pirmo negimtosios kalbos studijų lygio, nes teigiami rezultatai gaunami tik po ilgesnio laiko ir nemažai praktikuojantislt
dc.description.abstractWhen a person starts learning a new foreign language and tries to speak to a native speaker, it is a common situation when he/she is asked to repeat (sometimes more than once) because the listener does not understand the speaker‘s pronunciation. As a consequence, the speaker’s confidence in his/her language competence is shaken as well as motivation for the use of this foreign language. This situation shows the importance of correct pronunciation which is one of the significant components of successful foreign language learning. Recently, the learning of Spanish and Lithuanian as foreign languages has become increasingly popular in Kaunas. From 2009 a quarter of LUHS foreign students are Spanish students, and Spanish is the first most chosen from 26 of those taught as a second foreign language at VMU. During the analysis of Spanish and Lithuanian phonetic similarities and differences, the main purpose is to discuss, compare and identify the major obstacles in pronunciation for Lithuanians learning Spanish and for Spanish students learning Lithuanian. The experimental mirror principle reveals the main obstacles to correct pronunciation which indicate the cases where Spanish students make pronunciation mistakes in the Lithuanian language, and, respectively, those cases are the same where the pronunciation obstacles for Lithuanians speaking Spanish arise. Learning of phonetics is one of the most important parts of communicative competence – that is why it is recommended to pay attention to the orthoepy in foreign languages and begin to develop pronunciation from the very first levels of language learning, because the positive results appear in the long run and after much practiceen
dc.description.sponsorshipLietuvos sveikatos mokslų universitetas-
dc.description.sponsorshipUžsienio kalbų institutas-
dc.description.sponsorshipVytauto Didžiojo universitetas-
dc.format.extentp. 5-17-
dc.language.isolt-
dc.relation.ispartofSantalka: filologija, edukologija = Coactivity: phylology, educology. Vilnius : Technika, T. 20, nr. 1 (2012)-
dc.relation.isreferencedbyMLA International Bibliography-
dc.relation.isreferencedbyAcademic Search Complete (EBSCO)-
dc.relation.isreferencedbyIndexCopernicus-
dc.relation.isreferencedbyCEEOL-
dc.subjectBalsiailt
dc.subjectFonemalt
dc.subjectFonetikalt
dc.subjectIspanų kalbalt
dc.subjectLietuvių kalbalt
dc.subjectPriebalsiailt
dc.subjectRaidėlt
dc.subjectTarimaslt
dc.subjectTartislt
dc.subjectArticulationen
dc.subjectConsonantsen
dc.subjectLetteren
dc.subjectLithuanian languageen
dc.subjectPhonemeen
dc.subjectPhoneticsen
dc.subjectPronouncingen
dc.subjectSpanish languageen
dc.subjectVowelsen
dc.subject.classificationStraipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)-
dc.subject.otherFilologija / Philology (H004)-
dc.titleDidžiausi taisyklingos tarties kliuviniai : lietuviams mokantis ispanų kalbos ir ispanams mokantis lietuvių kalboslt
dc.title.alternativeThe major obstacles of correct pronunciation: for lithuanians learning spanish and for spanish learning lithuanianen
dc.typeresearch article-
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.3846/cpe.2012.01-
dcterms.bibliographicCitation13-
dc.date.updated2018-09-03T14:26Z-
local.object{"source": {"code": "vdu", "handle": "12472"}, "publisher": {"other": ["Technika"], "list": false}, "db": {"clarivate": false, "scopus": false, "list": true}, "issn": ["1822-430X"], "doi": "10.3846/cpe.2012.01", "code": "S4", "subject": ["H004"], "url": ["http://www.cpe.vgtu.lt/index.php/cpe/article/view/cpe.2012.01/pdf"], "country": "LT", "language": "lt", "area": "H", "original": true, "pages": 13, "sheets": 0.929, "timestamp": "20180903142659.0", "account": {"year": 2012, "late": false}, "na": 3, "nip": 0, "affiliation": [{"contribution": 0.33333333333333, "aip": 1, "country": ["LT"], "rel": "aut", "org": [{"create": false, "contribution": 0.33333333333333, "name": "Lietuvos sveikatos mokslų universitetas", "id": "302536989"}], "lname": "Alešiūnaitė", "fname": "Loreta", "status": "0", "name": "Alešiūnaitė, Loreta"}, {"contribution": 0.33333333333333, "aip": 1, "country": ["LT"], "rel": "aut", "org": [{"create": true, "contribution": 0.33333333333333, "name": "Vytauto Didžiojo universitetas", "id": "111950396", "level": "0", "type": "uni", "research": "1", "status": "0", "unit": {"name": "Užsienio kalbų institutas", "id": "51", "level": "1", "type": "ins", "research": "1", "status": "0"}}], "id": "CE549A9803C2A1953DC1D09429A9A239", "lname": "Papšytė", "fname": "Inga", "status": "0", "name": "Papšytė, Inga"}, {"contribution": 0.33333333333333, "aip": 1, "country": ["LT"], "rel": "aut", "org": [{"create": true, "contribution": 0.33333333333333, "name": "Vytauto Didžiojo universitetas", "id": "111950396", "level": "0", "type": "uni", "research": "1", "status": "0"}], "id": "A640772131ACE19FF5F4C4434A381B18", "lname": "Raščiauskaitė", "fname": "Laura", "status": "0", "name": "Raščiauskaitė, Laura"}]}-
local.typeS-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptKalbų ir kultūrų skyrius-
crisitem.author.deptHumanitarinių mokslų fakultetas-
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications
Files in This Item:
marc.xml13.23 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show simple item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

93
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

11
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.