Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/58416
Type of publication: Straipsnis kituose recenzuojamuose leidiniuose / Article in other peer-reviewed editions (S5)
Field of Science: Filologija / Philology (H004)
Author(s): Eidukevičienė, Rūta;Žvaliauskienė, Sidona
Title: Zur Kategorie der Interkulturalität in deutsch-litauischen Geschäftstelefonaten
Is part of: Interkulturelle Aspekte der deutsch-litauischen Wirtschaftskommunikation / herausgegeben von R. Eidukevičienė; Antje Johanning-Radžienė. München : IUDICIUM Verlag, 2014
Extent: p. 210-233
Date: 2014
Keywords: Vokiečių-lietuvių verslo komunikacija;Tarpkultūrinė komunikacija;Vokiečių verslo kalba;Verslo telefoniniai pokalbiai;Pokalbių analizė;German-lithuanian business communication;Itercultural communication;Business language;Business telephone calls;Conversation analysis
ISBN: 9783862052875
Abstract: Straipsnyje analizuojamas iki šiol Lietuvoje mažai tyrinėtas objektas – vokiečių ir lietuvių verslo pokalbiai telefonu. Tyrimo medžiagą sudaro 30 autentiškų telefoninių pokalbių tarp motininės draudimo įmonės Vokietijoje ir filialo Lietuvoje darbuotojų. Straipsnyje detaliai analizuojami du pokalbiai, kuriuose išsamiai aptariami kasdieniai darbo klausimai. Pagrindinis analizės tikslas – išsiaiškinti, kaip analizuojamų pokalbių eigą lemia tarpkultūrinis komunikacijos pobūdis ir kiek šis aspektas svarbus patiems pokalbių dalyviams bei jų tarpusavio supratimui. Remiantis JAV mokslininkų išpopuliarintos pokalbio analizės ir lingvistinių tarpkultūrinės komunikacijos tyrimų metodais, tiriami konkretūs atskirose pokalbių fazėse pasitaikantys signalai, kurie atskleidžia pašnekovų priklausomybę skirtingoms nacionalinėms kultūroms. Trys ištraukos iš pirmojo pokalbio parodo, kaip pašnekovai stengiasi užpildyti kultūrinių skirtumų nulemtas žinių spragas arba pademonstruoti savo kultūrinį išprusimą. Antrasis pokalbis įdomus tuo, jog jame skirtinga pašnekovų kultūrinė priklausomybė tampa paties pokalbio tema. Tyrimas atskleidžia, jog verslo pokalbiuose telefonu svarbiausia yra dalykiškumas ir racionalus tikslų siekimas, todėl skirtingose kultūrose įgyta patirtis ne tik netrukdo dalykiniam bendravimui, bet ir padeda sėkmingiau išspręsti darbo kontekste kylančias problemas
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/58416
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml8.28 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

140
checked on Feb 9, 2020

Download(s)

14
checked on Feb 9, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.