Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/58375
Type of publication: Straipsnis kituose recenzuojamuose leidiniuose / Article in other peer-reviewed editions (S5)
Field of Science: Filologija / Philology (H004)
Author(s): Bonda, Moreno
Title: Teaching Italian to an almost-monolingual audience: processability theory and the emergence of syntax before morphology
Other Title: Italų kalbos mokymas beveik vienakalbėje grupėje: kalbos elementų išmokimo teorija ir sintaksės elementų išmokimas anksčiau nei morfologijos
Is part of: Žmogus kalbos erdvėje: mokslinių straipsnių rinkinys [elektroninis išteklius]. Kaunas : Vilniaus universiteto Kauno fakultetas, 2017, nr. 9
Extent: p. 51-61
Date: 2017
Keywords: Italų kalba;Kalbos elementų išmokimo teorija;Kalbų mokymas;Italian language;Processability theory;Teaching languages
Abstract: Straipsnyje aptariami vienerius metus vykdyto tyrimo rezultatai. Tirtos beveik vienakalbės studentų grupės, kurios mokėsi italų kaip antrosios užsienio kalbos A1 lygmeniu. Keturiose grupėse mokėsi studentai, kurių gimtoji kalba yra lietuvių, tačiau buvo ir keli kitų tautybių žmonės. Tyrimo tikslas buvo patikrinti hipotezę, iškeltą kalbos elementų išmokimo teorijos pagrindu (Pienemann 1998; 2005). Teorijoje teigiama, kad morfologijos elementų išmokimas yra svarbiausias mokantis užsienio kalbos. Kalbos elementų išmokimo teorija dažniausiai taikoma tiriant anglų kalbą, tačiau jos teorinis pagrindas yra tinkamas analizuoti ir kitų užsienio kalbų mokymosi ypatumus. Aiškintasi, kaip įvairių mokymo metodų ir kalbų taikymas mokant užsienio kalbos veikia kalbos elementų išmokimo eiliškumą. Viena vertus, taikant gramatikos-vertimo metodą bei mokant italų kalbos studentus gimtosios kalbos pagrindu, paaiškėjo, kad mokymosi procesas atitinka teorinį modelį. Kita vertus, taikant tiesioginį ar natūralų mokymo metodą bei užsienio kalbą tos kalbos mokymo procese, buvo gauti priešingi rezultatai: sintaksės elementų yra išmokstama anksčiau, nei morfologinių elementų. Taigi norint pasiekti skirtingų rezultatų, vertėtų metodiškai naudoti įvairias mokymo kalbas
Our paper presents the results of a study on learning processes conducted over one academic year on four almost-monolingual groups of learners studying the Italian language (level A1) as L2. The four groups were composed mainly of Lithuanian speakers with only one or two elements coming from different countries – an increasingly common situation in a learning environment influenced by globalization trends. Our presentation tests the prediction made by the processability theory (Pienemann 1998; 2005) that morphological acquisition is the driving force in learning a second language. While it is true that processability theory has been used to refer mainly to the English language, it offers a handy framework to investigate the learning processes in other cases of the second language acquisition. Specifically, we investigated how the adoption of different teaching methods and, most important, teaching languages could influence the order of emergency of elements in the students’ interlanguage
Internet: http://www.knf.vu.lt/dokumentai/failai/konferenciju/ZKE_2017.pdf
Affiliation(s): Humanitarinių mokslų fakultetas
Užsienio kalbų, lit. ir vert. s. katedra
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml8.24 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Page view(s)

136
checked on Mar 29, 2020

Download(s)

12
checked on Mar 29, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.