„Travesti“ tapatybė: lytiškumo, seksualumo daugiaprasmiškumas ir kūno transformacijos
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date | Volume |
---|---|
2016 | 88, 89 |
URI | Access Rights |
---|---|
Straipsnio 1-a dalis žurnalo svetainėje | Viso teksto dokumentas (atviroji prieiga) / Full Text Document (Open Access) |
Straipsnio 2-a dalis žurnalo svetainėje | Viso teksto dokumentas (atviroji prieiga) / Full Text Document (Open Access) |
https://hdl.handle.net/20.500.12259/56895 |
Straipsnyje apžvelgiamas ir analizuojamas unikalus ir daugiaprasmis Lotynų Amerikos reiškinys – travesti tapatybės. Nors patys travesti akcentuoja, kad jie yra homoseksualai, o dauguma intelektualinio diskurso atstovų priskiria šiuos subjektus transgender kategorijai, tačiau svarbu akcentuoti, jog travesti tapatybėms būdingas daugialypumas neleidžia griežtai jų kategorizuoti. Pažymėtina, jog travesti tapatybių daugiaprasmiškumas formuojamas įveiksminant dekonstruktyvistines praktikas, nes šie subjektai, reprezentuodami savo identitetą, visiškai nesunaikina vyriškumo ir galutinai neįsteigia moteriškumo. Siekdami įkūnyti įsivaizduojamos tobulos moters vaizdinį, įgyti kuo moteriškesnes kūno formas, jie aktyviai transformuoja savo kūnus, įveiksmina su moteriškumu siejamas performatyvias praktikas, tačiau neatsisako vyriškų genitalijų kaip patenkinimo ir pasitenkinimo šaltinio. Travesti ardo binarines kategorijas, reprezentuoja, jog lytiškumas, seksualumas yra fluidiškos praktikos, socialinis konstruktas. Travesti, kurių negalima priskirti nei transseksualumo, nei drag queens tapatybiniam diskursui, yra liminalios figūros, ardančios dichotomijas ir skatinančios naują suvokimą, kas yra moteriškumas ar vyriškumas. Šie subjektai pabrėžia, jog jie nesiekia tapti moterimis, bet siekia būti tarsi moterimis. Tad tapsmo travesti procese itin reikšminga figūra yra vyras, kuriam travesti tampa geismo signifikantu, o šie subjektai leidžiasi užvaldomi geismo ir galios mechanizmo.
This article surveys and analyses the travesti identity – a unique and polysemic phenomenon of Latin America. Although the travesti emphasize that they are homosexuals, many consider them to be transgender. Nevertheless, due to the polysemy characteristic to travesti we cannot categorize them autonomously. The polysemy of travesti identities is formed by deconstructive practises, as these subjects represent their identity without fully destroying masculinity and without fully embracing femininity. In order to embody the imaginary of a perfect woman and to obtain a more feminine body shape the travesti actively transform their bodies using practises usually performed by women but they maintain their male genitals to please themselves and to please others. Penises enable the travesti to be either active or passive as they please. The travesti try to destroy binary categories and represent the fact that gender and sexuality is a fluid social construct. In an identity discourse, the travesti are neither transsexuals, nor drag queens. They are liminal figures that disrupt dichotomies and shape a new understanding of femininity and masculinity. These subjects activate a homoerotic view and they only want to resemble women but not to become them. Males are of high importance to travesti, as they signify and are overwhelmed by desire and power.
Journal | Cite Score | SNIP | SJR | Year | Quartile |
---|---|---|---|---|---|
Logos (Lithuania) | 0.2 | 0.167 | 0.309 | 2016 | Q3 |