Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/56454
Type of publication: Audiovizualinio meno kūrinys / Audiovisual work of art (M8)
Field of Science: Menotyra / History and theory of arts (H003)
Author(s): Požerskis, Romualdas
Title: Paskutinieji namai = Last home : [fotografijų albumas]
Extent: 111 p. : iliustr
Publishing data: Kaunas : Lietuvos fotomenininkų sąjungos Kauno skyrius
Date: 2015
Keywords: Meninė fotografija;Lietuva;Albumai
ISBN: 9786098099140
Abstract: Romualdo Požerskio kūrybos vieta Lietuvos fotografijos raidoje bei sąsajos su tarptautinėmis fotografijos tendencijomis šiandien atrodo aiškios ir kone savaime suprantamos. Autorius debiutavo 1974 m., nepraėjus nė dešimtmečiui po etapinių Lietuvos fotografijos istorijos įvykių: lietuvių fotografų parodų Vilniaus dailės muziejuje ir Maskvoje, Lietuvos fotografijos meno draugijos įsteigimo. Minėtų parodų dalyvių ir organizacinės veiklos lyderių (Antano Sutkaus, Romualdo Rakausko, Algimanto Kunčiaus, Aleksandro Macijausko ir kt.) kūryboje anuomet susiformavo ir instituciškai įsitvirtino tai, ką šiandien esame įpratę vadinti Lietuvos fotografijos mokykla. Taip Rusijos menotyrininkai anuomet apibūdino humanistinę fotografijos kryptį, kuri, palyginti su Vakarų šalimis, Lietuvoje suklestėjo vėliau ir dėl skirtingų istorinių aplinkybių čia įgijo savitų bruožų. Dėmesys gyvenimui, kuris didžiajai visuomenės daliai dažnai lieka nematomas, išskiria Požerskį iš kitų Lietuvos humanistinės fotografijos atstovų, kurių darbų paprastai neriboja konkrečiai visuomenės grupei skirtos temos. Požerskis nefotografuoja "Lietuvos žmonių" (taip vadinasi daugiau nei pusę amžiaus tęsiamas A. Sutkaus fotografijų ciklas), bet įamžina senelių namų gyventojus, vaikus ligoninėje ("Ligoninė", 1976-1982), akluosius ("Tarp šviesos ir tamsos", 2014) ar provincijoje sutiktą mažaūgį Alfonsą ("Mažasis Alfonsas", 1992-2008). Fotografas nevengia išryškinti įprasto gyvenimo ar "normalios" visuomenės paribiuose atsidūrusių bendruomenių ar atskirų žmonių būties kitoniškumo ir tik tuomet joje ieško žmogiškų vertybių. Taip gimsta ir "Paskutiniųjų namų" konfliktas bei drama - socialinė padėtis ir jų pačių kūnai seneliams nebeleidžia gyventi įprasto gyvenimo, tačiau jie neatsisako kasdienių džiaugsmų ir išsaugo žmogiškąjį orumą
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/56454
Affiliation(s): Menų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Šiuolaikinių menų katedra
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml6.91 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

124
checked on Dec 9, 2019

Download(s)

10
checked on Dec 9, 2019

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.