Lytiškumo ugdymo etika : vadovėlis
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT | ||
Date |
---|
2008 |
Vadovėlyje lytiškumo problema apžvelgta keliais aspektais: filosofiniu, psichologiniu, ugdymo, socialiniu, biologiniu. Žmogus yra įdvasinta kūniška būtybė, o kūnas – įdvasinta gamta žmoguje. Knygoje moksliškai aprašyti žmogaus moralumo šaltiniai, kontracepcijos ir natūralaus šeimos planavimo metodų moralinis skirtumas, žinios apie lytiškumą kaip asmens raišką, vaisingumą, lyčių tapatumą, lytiškumo ugdymo problemos, išaiškintas lytinio ugdymo ir lytinio švietimo savokų esminis skirtumas. Knygoje teigiama, jog lytinis potraukis yra integrali žmogaus lytiškumo dalis. Problema yra gebėjimas suvaldyti šią duotybę, paversti ją asmeniniu gėriu ir išauginti į meilę. Reprodukcinių teisių apologetų nuomone, suvaldyti lytinį potraukį nebūtina, nes padarinių išvengti padeda kontraceptinės priemonės ir abortai. Reprodukcinių teisių gynėjai tvirtina, jog nereikia lytiško ugdymo, reikia lytiškai šviesti – įduoti į jaunas rankas prezervatyvus, kontraceptikus ir išmokyti jais naudotis. Priešingai jiems, žymiausi pasaulio ir Lietuvos filosofai, teologai, pedagogai, psichoanalitikai, medikai, ieškantys prasmės žmogaus egzistencijoje, teigia, jog jaunąją kartą reikia ir net būtina mokyti suvaldyti lytinį potraukį. Nevaldoma lytinė energija tampa galinga griaunančia asmens ir visuomenės jėga. Suvaldyti lytinį potraukį reikia mokytis lygiai taip pat, kaip ir kitų dalykų, kurių mokosi žmogus nuo pat gimimo: vaikščioti, kalbėti, rašyti ir pan. Ši knyga jaunuolius skatins mąstyti ir tapti turtingomis asmenybėmis.
Bibliogr.: p.328-338