Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/53987
Type of publication: Tezės kituose recenzuojamuose leidiniuose / Theses in other peer-reviewed publications (T1e)
Field of Science: Psichologija / Psychology (S006)
Author(s): Legkauskas, Visvaldas;Magelinskaitė-Legkauskienė, Šarūnė;Kepalaitė, Albina
Title: Moksleivių socialinės kompetencijos ir santykių su mokytoja pirmoje klasėje prognostinės sąsajos su dalyvavimu patyčiose antroje klasėje
Other Title: Predictive links between pupils‘ social competence and student-teacher relationship in the first grade and involvement in bullying in the second grade
Is part of: Psichologija tradicijų ir inovacijų sandūroje: Lietuvos psichologų kongresas, 2017 m. gegužės 11-13 d. Vilnius : kongreso pranešimų santraukos. Vilnius : Lietuvos psichologų sąjunga, 2017
Extent: p. 46-46
Date: 2017
Keywords: Moksleiviai;Patyčios;Santykis su mokytoja
ISBN: 9786099560830
Abstract: Jau daugelį metų patyčios išlieka opia problema Lietuvos mokyklose. Nors vaikai pradeda įsitraukti į patyčias nuo pat pirmos klasės, tyrinėtojų ir visuomenės dėmesio dažniau sulaukia patyčios tarp paauglių. Šio tyrimo tikslas – įvertinti pirmoje klasėje išmatuotos vaiko socialinės kompetencijos ir santykių su mokytoja prognostines sąsajas su dalyvavimu patyčiose antroje klasėje. Pirmame tyrimo matavime dalyvavo 408 pirmokai (183 berniukai ir 225 mergaitės) besimokantys 14 Kauno mokyklų. Antrojo matavimo metu atkrito 5 tiriamieji (1 berniukas ir 4 mergaitės), todėl jo metu buvo surinkti duomenys apie 403 tiriamuosius. Vaikų socialinė kompetencija buvo vertinama Š. Magelinskaitės-Legkauskienės ir kolegų (2016) sudarytos Socialinės kompetencijos pradinėje mokykloje skalės trumpąja versija sudaryta iš Mokymosi veiklos socialinės kompetencijos poskalės bei Bendravimo socialinės kompetencijos poskalės. Santykių su mokytoja kokybė buvo vertinama R.C. Pianta Mokinio ir mokytojo tarpusavio santykių skalės trumpąja versija, kurią sudaro Santykių artimumo poskalė ir Santykių konfliktiškumo poskalė. Dalyvavimas patyčiose buvo vertinamas K. Rigby ir P.T. Slee Santykių su bendraamžiais klausimyno priekabiautojo poskale ir patyčių aukos poskale. Rezultatų analizė atlikta struktūrinių lygčių modelyje naudojant socialinę kompetenciją ir santykius su mokytoja pirmoje klasėje dalyvavimui patyčiose antroje klasėje prognozuoti. Modelio tinkamumo parametrai (χ2 (50) = 39,734, p = 0,054; RMSE = 0, 034; CFI = 0,99, TLI = 0,98, SRMR =0,019) patvirtino gerą modelio atitikimą tyrimo duomenims. [...]
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/53987
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml7.24 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Page view(s)

166
checked on Mar 29, 2020

Download(s)

22
checked on Mar 29, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.