Kompiuterinė į sprendimus sutelkta savi-pagalbos programa studentams: vystymo prielaidos bei veiksmingumo rezultatai
Date |
---|
2017 |
Pastarąjį dešimtmetį mokslininkai fiksuoja augantį psichologinius sunkumus patiriančių studentų skaičių, o pagalbos į specialistus kreipiasi tik maža sunkumus išgyvenančių studentų dalis. Tai skatina universitetų konsultavimo centrus ieškoti būdų, kaip padidinti pagalbos prieinamumą ir patrauklumą. Kompiuterinė savi-pagalba, dėl didelio prieinamumo, patogumo, interaktyvumo, anonimiškumo ir patvirtinto veiksmingumo, vertinama kaip viena tinkamiausių ir labiausiai studentiško amžiaus klientų įpročius bei poreikius atitinkančių alternatyvų. VDU Psichologijos klinikoje, siekiant išplėsti psichologinės pagalbos paslaugas, nuo 2014 m. studentams pradėta siūlyti pranešimo autorių sukurta kompiuterinė į sprendimus sutelkta savi-pagalbos programa. Atlikti Programos veiksmingumo tyrimai atskleidė jos naudą vartotojams, tačiau, nepaisant didelio studentų susidomėjimo Programa, dalyvių nubyrėjimo procentas buvo gana didelis. Taigi, autoriai, išanalizavę programos dalyvių grįžtamąjį ryšį bei mokslinę literatūrą, apie įsitraukimą į tokio pobūdžio programas didinančius veiksnius, 2016 m. Programą atnaujino. Programa trunka mėnesį, yra pilnai automatizuota ir pasiekiama internetu, skirta spręsti įvairias psichologines problemas, turi interaktyvių-žaidybinių elementų, kviečia dalyvį analizuoti savo stiprybes, sėkmę praeityje, kelti tikslus ir nusimatyti jų siekimo būdus. Šio pranešimo tikslas – pristatyti Programos atnaujinimo prielaidas bei preliminarius atnaujintos Programos veiksmingumo rezultatus. Metodika. Tyrimo dalyviai – studentai, kurie Programos pagalba siekia turimų psichologinių problemų sprendimo ar asmenino tobulėjimo. Tiriamųjų psichologinio funkcionavimo pokyčiai analizuojami remiantis subjektyviomis vertinimo skalėmis ir standartizuotu klausimynu (OQ-45.2), kurie dalyviams pateikiami prieš pradedant Programą ir praėjus savaitei po jos pabaigimo.[...]