Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/52985
Type of publication: Straipsnis recenzuojamoje Lietuvos tarptautinės konferencijos medžiagoje / Article in peer-reviewed Lithuanian international conference proceedings (P1e)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Bulotas, Rolandas
Title: Teisinio ugdymo(si) srategijų projektavimas mokykloje mokinių, mokinių tėvų ir mokytojų požiūriu
Other Title: Projection of juristical educational (self-educational) strategies at school in pupils, pupils parents and teachers point of view
Is part of: Studijos šiuolaikinėje visuomenėje 2015 : 2-osios tarptautinės mokslinės konferencijos pranešimų medžiaga = Studies in modern society 2015 : material of the 2nd international scientific conference. Šiauliai : Šiaurės Lietuvos kolegija, 2015
Extent: p. 28-35
Date: 2015
Note: Antraštėje klaida: Teisinio ugdymo(si) strategijų projektavimas mokykloje mokinių, mokinių tėvų ir mokytojų požiūriu
Keywords: Vaikas;Vaiko teisės;Vaiko pareigos;Teisinis švietimas;Child;Child‘s rights;Child‘s obligations;Juristical education
ISBN: 9789955859031
Abstract: Lietuva 1992 m. sausio 5 d. prisijungė prie 1989 m. Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencijos, tuo įsipareigodama gerbti ir įgyvendinti vaiko teises. Norint užkirsti kelią vaiko teisių pažeidimams, būtinas vaikų teisinis ugdymas(is). Vienas iš vaiko teisinio ugdymo(si) įgyvendinimo aspektų yra susijęs su galimybe pačiam vaikui dialogo ir reflektavimo būdu sąmoningai suvokti vaiko teisių ir pareigų svarbą jo gyvenime. Todėl vaiko teisinio ugdymo(si) efektyvių strategijų įgyvendinimas mokykloje tampa labai svarbiu vaiko gyvenime. Tyrimų apie vaiko teisinio ugdymo(si) strategijų projektavimą mokykloje Lietuvos mokslo publikacijose neaptikta. Todėl šiuo tyrimu buvo siekta išsiaiškinti mokinių, mokinių tėvų ir mokytojų nuomonę dėl teisinio ugdymo(si) strategijų projektavimo mokykloje
Lithuania committed to respect and implement children’s rights when it signed up to the United Nations Convention on the Rights of the Child (1989) on 5th January 1992 . In order to protect children‘s rights of violations, child‘s legal education (self-education) is necessary. One of the implementation aspects of child‘s legal education (self-education) is linked with the opportunity to realize the importance of child‘s rights and obligations through dialog and reflection in his life by himself. Therefore ,the effective implementation of child‘s legal education strategies at school becomes more important for children‘s lives. This paper present the results of empirical study ,, Projection of juristical educational (self-educational) strategies at school in pupils, pupils parents and teachers point of view“, which was carried out in 2014 : quantitative research survey, using a prepared questionnaire (a large group of respondents covering method to investigate child’s awareness development of his rights and obligations). In the study participated Lithuanian General education and Youth school pupils, their parents and teachers. There were not found any researches on child’s legal education (self-education) strategies projection at school in Lithuanian scientific publications. Therefore, this study was aimed to find out about pupils, their parents and teachers views on projection strategies of legal education (self-education) at school
Internet: http://www.slk.lt/sites/default/files/studijos_siuolaikineje_visuomeneje_konferencijos_leidinys_2015.pdf
http://www.slk.lt/sites/default/files/studijos_siuolaikineje_visuomeneje_konferencijos_leidinys_2015.pdf
Affiliation(s): Jonavos jaunimo mokykla
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml8.3 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

144
checked on Jan 6, 2020

Download(s)

14
checked on Jan 6, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.