Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/52339
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis Clarivate Analytics Web of Science / Article in Clarivate Analytics Web of Science (S1)
Field of Science: Menotyra / History and theory of arts (H003)
Author(s): Narauskaitė, Gintarė
Title: Transgender tapatybių diskursas : Camp jautrumo realizavimas miuzikle „Priscila, dykumos karalienė“. [2 d.] : (str. pabaiga, pradžia nr. 84)
Other Title: Discourse of transgender identities : realisation of Camp sensibility in the musical “Priscilla, Queen of the Desert”
Is part of: LOGOS. Vilnius : Visuomeninė organizacija "LOGOS", 2015, [T.] 85
Extent: p. 202-207
Date: 2015
Keywords: Camp jautrumas;Camp estetika;Translytiškumas;Miuziklas „Priscila, dykumos karalienė“;Camp sensibility;Camp aesthetics;Transgender;Drag queens;Musical „Priscilla, Queen of the Desert“
Abstract: Šiame straipsnyje aktualizuojamas camp jautrumo diskursas ir analizuojamas D. Britanijos 2013–2014 m. turo miuziklas „Priscila, dykumos karalienė“. Miuziklo analizėje atskleidžiama, kaip drag queens performansai įveiksmina hipertrofuotas moteriškumo citavimo praktikas, itin vaizdžiai reprezentuoja camp estetiką naudojant raiškią, spalvingą, dekoratyvią vizualizaciją, kurios pertekliuje, nepertraukiamume ištrinamas subversyvumo dėmuo. Straipsnyje išryškinama, kad hiperbolizacija būdinga ne tik drag queens, bet ir daugumai miuziklo personažų, kurie nesukonstruoja ryškios konfrontacinės opozicijos translyčiams subjektams, kadangi itin gausi miuziklo personažų įvairovė taip pat yra camp figūros
The article highlights the discourse of camp sensibility and analyses a 2013–2014 British musical “Priscilla, Queen of the Desert” on the basis of the theoretical perspectives of camp sensibility. Analysis of the musical reveals the way performances of drag queens implement hyperbolised practices of femininity and presents camp aesthetics by using lively, colourful and decorative visualisations – an excess and continuity of which expunges an element of subversion. The article notes that hyperbolization is characteristic not only of drag queens but also of other characters in the musical. These characters do not create a clear confrontational opposition to transgender subjects, since many characters of the musical are a part of camp
Internet: http://litlogos.eu/L85/Logos_85_202_207_Narauskaite.pdf
Affiliation(s): Menų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml9.07 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

12
checked on Mar 30, 2021

Download(s)

8
checked on Mar 31, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.