Pažaislio bažnyčios kupolo daugiafigūrės freskos ikonografija kamaldulių vienuolyno visumos kontekste
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date | Volume | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2013 | 76 | 125 | 141 |
URI | Access Rights |
---|---|
Straipsnis žurnalo svetainėje | Viso teksto dokumentas (atviroji prieiga) / Full Text Document (Open Access) |
https://hdl.handle.net/20.500.12259/50722 |
Straipsnis skirtas Pažaislio bažnyčios kupolo daugiafigūrės freskos „Švč. mergelės marijos karūnavimas“ įvairiapusiškai analizei, akcentuojant ikonografijos tyrimą kamaldulių vienuolyno visumos kontekste. Šiame straipsnyje pirmą kartą nagrinėjama tiek kupolo freskos angelų ikonografija (serafimai, cherubinai ir sosto bei muzikuojantys angelai), tiek šventieji kankiniai ir išpažinėjai, išsiaiškinant (pagal galimybes) kiekvieno pavaizduoto asmens tapatybę. Europos bažnytiniame mene ši freska dažniausiai tapoma kupoluose kaip iškilminga užbaiga. Sekant baroko simbolikos tradicija, kupolas, kaip ir altorius, atlieka savotišką „tikslo“[...]
The aim of this research to analyze the multiple figures in the fresco Coronation of Blessed Virgin Mary on the copula of the Pažaislis Church. I accentuate the iconographic program in the whole context of the Monastery of Camaldoli. I first investigate the iconography of angels (seraphims, cherubims, musical angels) and saints (martyrs and professors) and identify each person. Second, I note that in European Church Art Mary’s Coronation is the culmination of the iconographic program. It was often represented on copulas as a magnificent finalization. Following baroque symbolism tradition, the cupola possessed an excess „purpose” role. Therefore the saints are raised to the „highest level”. This church copula fresco should be characterized as a unique baroque painting and a phenomenon of Christian spiritual culture.
Journal | Cite Score | SNIP | SJR | Year | Quartile |
---|---|---|---|---|---|
Logos (Lithuania) | 0.1 | 0.124 | 0.192 | 2013 | Q3 |