„Kalbėti išmokstama kalbant“ – komunikacinės kompetencijos ugdymas bendradarbiaujant su gimtakalbiais
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT | ||
Raščiauskaitė, Laura |
Date |
---|
2013 |
Kalbų mokymasis sudaro ypatingą ciklą, kur svarbiausia išmokti konkrečios kalbinės veiklos: klausytis ir suprasti, racionaliai skaityti, nuosekliai reikšti mintis raštu ar žodžiu, mokėti išversti tekstą į kitą kalbą. Norint išmokti svetimosios kalbos, reikia bendrauti su tais, kurie kalba ta kalba (gimtakalbiais) ir nebijoti padaryti klaidų. Taip pat būtina domėtis ta kalba kalbančios tautos kultūra, tradicijomis, papročiais. Jei žmogus nenori išmokti kalbos, jokie mokytojai, geriausi vadovėliai, techninės priemonės jo neišmokys. Todėl svarbiausia – besimokančiajam susidaryti palankią motyvaciją, nuostatą tos kalbos išmokimui ir nuolat kurstyti šį norą. Būtina žinoti, jog sėkmingai išmokti galima tik tai, ko mokausi: skaityti – skaitydamas, kalbėti – kalbėdamas, klausyti – klausydamas, rašyti – rašydamas. Mokytis kalbos – tai kasdien kurstyti ugnį, kad ji neužgestų. Viena galimybių pasitikrinti, kaip sekasi mokytis kalbos, ar ką jau esi išmokęs – pasikalbėti su gimtakalbiu, taip įvertinti savo galimybes bei būti įvertintam gimtakalbio. Tokia prielaida paskatino straipsnio autores organizuoti netradicines paskaitas su gimtakalbiais. Paskaitose dalyvavo LSMU Medicinos fakulteto II kurso studentai užsieniečiai (ispanai), kurie mokosi lietuvių kalbos A2 lygiu ir VDU įvairių fakultetų II kurso studentai, kurie mokosi ispanų kalbos A2 lygiu. Paskaitų tikslai - bendrauti tarpusavyje 2 kalbomis: lietuvių ir ispanų, kad būtų gerinami kalbėjimo įgūdžiai, ugdomi tarpkultūrinio bendravimo gebėjimai, sukurta galimybė susirasti naujų ta kalba kalbančių draugų. [...]
Conference | |||
---|---|---|---|
2013-09-27 | 2013-09-28 | LT |