Options
IDKM diegimas Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose : atvejo analizė
Sudarytojas / Compiler | LT |
Date Issued |
---|
2013 |
Remiantis jau atliktais integruoto dalyko ir kalbos mokymo (IDKM) įgyvendinimo Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose tyrimais, galima teigti, kad šio pasaulyje jau seniai taikomo ir gana populiaraus mokymo diegimas Lietuvoje taip pat nėra pradinėje pakopoje, nors dar egzistuoja daug veiksnių, stabdančių jo įgyvendinimą Lietuvoje. Analizuojant šiuos veiksnius, svarbu tirti IDKM modelio diegimą Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose, viešinant tokių tyrimų rezultatus bei vykdant IDKM sklaidą mokinių, jų tėvų, mokytojų bei mokyklų vadovų tarpe. Pristatant IDKM taikymo Lietuvoje patirtį, analizuojamas Šiaulių Didždvario gimnazijos IDKM taikymo modelis bei patirtis, kuri galėtų būti vertinga Lietuvos bendrojo lavinimo mokykloms, planuojančioms įdiegti IDKM. Tyrimui apie IDKM naudą, efektyvumą bei priežastis, stabdančias šio mokymo būdo įgyvendinimą, buvo taikoma kiekybinio ir kokybinio metodų sintezė bei interviu su IDKM mokytojais, mokyklos administracija ir mokiniais. Siekiant ištirti minėtųjų respondentų požiūrį į IDKM, jų patirtį ir lūkesčius, susijusius su šiuo mokymo metodu, buvo apklausta 20 mokytojų ir 118 mokinių. Tyrimo autorių nuomone, sklandžiam IDKM įgyvendinimui labai svarbi ir visos mokyklos politika, kuri turėtų būti ne tik palanki IDKM diegimui, bet visų pirma sukurtų sistemingą užsienio kalbos kompetencijų tobulinimo programą savo mokyklos mokytojams. Dėl minėtos priežasties 6 mokyklos administracijos darbuotojai buvo paprašyti pasidalinti patirtimi, susijusia su šio metodo diegimu Šiaulių Didždvario gimnazijoje. [...]