Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/50499
Žvilgsnio galios teorija šiuolaikinio marketingo problemų ir sprendimų kontekste
Type of publication
Straipsnis recenzuojamoje Lietuvos konferencijos medžiagoje / Article in peer-reviewed Lithuanian conference proceedings (P1f)
Author(s)
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Title [lt]
Žvilgsnio galios teorija šiuolaikinio marketingo problemų ir sprendimų kontekste
Other Title [en]
The gaze theory in the context of contemporary marketing challenges and solutions
Is part of
Lietuvos aukštųjų mokyklų vadybos ir ekonomikos jaunųjų mokslininkų konferencijų darbai. Europos Sąjungos ūkio procesai ir tendencijos : 18-oji respublikinė doktorantų ir magistrantų mokslinė konferencija, Kaunas, 2015 m. gegužės 8 d. Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 18 (2015)
Date Issued
Date |
---|
2015 |
Publisher
Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas
Extent
p. 87-94
Abstract (en)
This article analyses the gaze theory in the context of contemporary marketing challenges and solutions. Theoretic part of this research analyses the canonical concepts of the gaze. The practical or perspective side of this research helps us to see the link between the gaze discourse and marketing practise. The whole research helps us to define how we perceive images, how we construct gender stereotypes, how our unconscious reacts to images, what the core element of visual pleasures, and how audience engage with visual marketing. The result of this research: emotions and visual pleasures are core elements of today’s visual marketing, which stimulates consumers’ desires.
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
File(s)
Sutarties data 2018 01 25, nr. A1807, laisvai prieinama internete
ISSN (of the container)
1822-6736
Other Identifier(s)
VDU02-000018735
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access