Fassung der frauenrolle und das problem der frauenbildung in den romanus "Geschichte des Fräuleins von Sternheim" (Sophie La Roche) und "Julchen Grünthal" (Frederike Helene Unger)
Date |
---|
2000 |
Moters vaidmuo šeimoje ir visuomenėje bei moters švietimo problemos - vieni labiausiai diskutuojamų 18 a. pabaigos klausimų. 18 a. lyčių teorijos propoguoja moters pasyvumą, savanorišką atsidavimą šeimai, pasitraukimą iš visuomenės ir kultūrinės sferos. Vokiečių rašytojos Sophie La Roche ir Friederike Helene Unger parodo moterų veiklos ribas ir galimybes. Jų herojės išsiskiria iš bendro konteksto savo išsilavinimu (pvz. Sternheim mokosi filosofijos, istorijos, užsienio kalbų, Julchen domisi literatūra). Herojės originalios tuo, kad sugeba savarankiškai kurti savo gyvenimą. Socialinė veikla pristatoma kaip alternatyva moters paskirčiai šeimoje. Abi rašytojos pritaria minčiai, kad moters pašaukimas yra šeima, bet kartu jos parodo ir moters atsidavimo vyro autoritetui ribas, kuria naują, laisvesnį moters tipą. Šios autorės ieško kompromiso: jos suteikia savo herojėms daugiau laisvės nei bet kuris to meto rašytojas vyras; kita vertus, jos yra priverstos neperžengti visuomenės nustatytų rėmų.