Paauglių elgesio ir fizinės savijautos pokyčių, taikant į sprendimus sutelktą trumpalaikę terapiją, klinikinis reikšmingumas
Date |
---|
2010 |
Tyrimo tikslas – įvertinti į sprendimus sutelktos trumpalaikės terapijos metu vykstančių elgesio ir fizinės savijautos sunkumų pokyčių patikimumą ir klinikinį reikšmingumą pirminės psichikos sveikatos priežiūros centruose konsultuotų paauglių grupėje. Medžiaga ir metodai. Tyrimas buvo vykdomas dviejuose Kauno pirminės psichikos sveikatos priežiūros centruose. Poveikio grupę sudarė 27 pirminės psichikos sveikatos priežiūros centruose konsultuoti paaugliai (14,4 proc. berniukų ir 59 proc. mergaičių). Tiriamųjų amžiaus vidurkis – 14,4 metų. Kontrolinę grupę sudarė 23 bendrojo lavinimo mokyklų mokiniai pagal lytį, amžių, šeimyninę sudėtį ir pirminį elgesio bei fizinės savijautos sunkumų įvertinimą panašūs į poveikio grupės paauglius. Visų tiriamųjų elgesio ir fizinės savijautos sunkumai buvo įvertinti du kartus; abu įvertinimus skyrė 6 savaitės. Elgesio ir fizinės savijautos sunkumai vertinti naudojant standartizuotą interviu paauglių problemoms įvertinti. Poveikio veiksmingumui vertinti taikyti tokie statistiniai metodai: poveikio ir kontrolinės grupių vidurkių palyginimas, efekto dydis (Cohen d su Hedges pataisa), Jacobsono ir Truaxo pasiūlytas patikimų ir kliniškai reikšmingų pokyčių vertinimo metodai.
Objective. To estimate reliable and clinically significant changes of behavior and physical condition among adolescents in primary mental health care setting during Solution- Focused Brief Therapy. Material and methods. The research was conducted at two primary mental health care centers in Kaunas, Lithuania. Treatment group consisted of 27 adolescents (age average 14.4; 41 % male, 59 % female). Control group consisted of 23 secondary school students. Control group was similar to the treatment group considering gender, age, family status and pre-treatment evaluation of behavior and physical condition difficulties. Post-treatment evaluation took part 6 weeks after the pre-treatment evaluation. Behavior and physical condition difficulties were assessed using Standardized Interview for the Evaluation of Adolescents’ Problems. The outcome of Solution-Focused Brief Therapy was assessed using following statistical methods: between group comparisons; effect size (Cohen d with Hedges adjustment), reliable and clinically significant change methods proposed by Jacobson and Truax.