Evoliucijos teorija krikščioniškojo mokymo perspektyvoje
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date | Volume | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2013 | 74 | 127 | 139 |
URI | Access Rights |
---|---|
Straipsnis žurnalo svetainėje | Viso teksto dokumentas (atviroji prieiga) / Full Text Document (Open Access) |
https://hdl.handle.net/20.500.12259/49134 |
Ch. Darwino sukurtoji evoliucijos teorija visais laikais buvo svarstymo, diskusijų ir net ginčo objektas. Nors šiandieniniai empirinio mokslo laimėjimai leidžia teigti, kad ši teorija yra daugiau nei hipotezė, tačiau problemiškų klausimų spektras ne tik kad nesiaurėja, bet ir nuolat plečiasi. Savaiminis medžiagos saviorganizavimas, kryptingas, nuoseklus ir progresinis vystymosi procesas be išorinių protingų veiksnių ar aukštesniojo proto ir informacijos, tarpinių grandžių trūkumas, makroevoliucijos procesas, – tai tik keletas evoliucijos teorijos nepaaiškinamų problemų. Bažnyčia taip pat analizuoja ir vertina šią pasaulio, gyvybės ir žmogaus kilmę aiškinančią teoriją ir sutinka, kad evoliucija kaip tokia yra galima, bet ne kaip aklas ir savaiminis procesas, o kaip Dievo sumanyto ir jo palaikomo plano dalis. Bažnyčia taip pat nelaiko nesuderinamu su dieviškuoju Apreiškimu žmogaus kūno kilmės iš gyvūnų teorijos, tačiau tvirtai moko, kad žmogaus dvasia nėra evoliucijos produktas, bet Kūrėjo tiesiogiai žmogui įdiegta dieviškumo dovana.
Darwinian evolution theory has always been a subject of reflection, discussion, and even of serious quarrel. Achievements of empirical scientific research allow us to assert that this theory is more than a speculation; nevertheless, the range of problematic issues does not recede, but, on the contrary, increases. Spontaneous self-arrangement of the matter, purposeful, successive and progressive process of development without external intelligent factors or higher intellect as well as the lack of information and intermediate links, the issues of macro-evolutional process – these are only a few problems unexplainable by the theory of evolution. The Church also analyses and evaluates this interpretative theory of the origin of the world, life, and human beings and agrees with the possibility of evolution as such. But the Church grants this possibility only if evolution is not understood as a blind and spontaneous process based on some haphazard events but as a part of a divine project that was conceived and maintained by God. The Church does not consider the theory that human body has originated from animals out of line with divine Revelation but insists that the human soul is a divine gift rooted in the person by the Creator, and not the product of evolution.
Journal | Cite Score | SNIP | SJR | Year | Quartile |
---|---|---|---|---|---|
Logos (Lithuania) | 0.1 | 0.124 | 0.192 | 2013 | Q3 |