Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/49016
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Edukologija / Educology (S007)
Author(s): Gedvilienė, Genutė
Title: Mokytojų gebėjimai vertinti besimokančiųjų mokymosi laimėjimus
Other Title: Teachers’ ability to assess learners learning outcomes
Is part of: Tiltai = Bridges = Brücken. Klaipėda : Klaipėdos universiteto leidykla, 2013, nr. 1(62)
Extent: p. 185-197
Date: 2013
Keywords: Mokytojų gebėjimai;Mokytojų poreikiai;Mokymo/si ir vertinimo ryšys;Mokymosi laimėjimai;Teacher skills;Teachers’ needs;Teaching / learning and assessment communication;Learning outcomes
Abstract: Šiame straipsnyje aptariamas mokymosi laimėjimų vertinimo procesas, ypatingą dėmesį skiriant mokytojų vertinimo gebėjimams nustatyti. Keičiantis vertinimo koncepcijai, t. y. pereinant nuo vien tik žiniomis paremto vertinimo prie mokymosi laimėjimų vertinimo, keičiasi ir vertinimo proceso reikalavimai, ypač aktualus tampa mokytojų vertinimo gebėjimų tobulinimas. Atliktas kiekybinis tyrimas, išanalizuoti 2000 mokytojų atsakymų, susijusių su mokymosi laimėjimų vertinimo gebėjimais, leidžia numatyti tobulinimosi kryptis šioje srityje
This article discusses the learning outcomes assessment process, with special emphasis on teachers’ assessment skills identification. Changing the concept of assessment, i.e., transition from a mere knowledge to the assessment of learning outcomes, also changing requirements for evaluation process, and is especially important teachers evaluation capacity development. Conducted quantitative study, analyzed the 2000 teachers’ responses, related to learning outcomes assessment abilities, enables provide for development trends in this area
Internet: http://www.ku.lt/leidykla/files/2012/09/TILTAI_2013_01.pdf
http://www.ku.lt/leidykla/files/2012/09/TILTAI_2013_01.pdf
Affiliation(s): Edukologijos institutas
Socialinių mokslų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml8.61 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

136
checked on Dec 9, 2019

Download(s)

10
checked on Dec 9, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.