Sutrikusios lokomocijos vaikai. Ugdymas - koks? : monografija
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT | ||
Baužienė, Zita | Kauno kolegija | LT |
Date |
---|
2010 |
Monografijoje gilinamasi į judėjimo sutrikimų negalią. Tikslas – atskleisti ir empiriškai pagrįsti vidinę ir išorinę psichosocialinės aplinkos dimensijas vaikų su lokomocijos sutrikimais ugdymo atveju. Pirmame monografijos skyriuje atskleidžiama sukaupta patirtis Azijos Ramiojo vandenyno regione, Australijoje ir kt. Pristatoma Europos ir Lietuvos sutrikimų turinčių vaikų populiacija. Išryškinti judėjimo sutrikimus turinčių vaikų vystymosi ypatumai. Antrame skyriuje pristatomi paramos teikimo dokumentai ir išryškinta bei pateikta išorinė psichosocialinės aplinkos dimensija. Trečiame skyriuje, pasitelkiant ekspertinio vertinimo metodiką, atskleidžiami vaikų, turinčių lokomocijos sutrikimų ir šių sutrikimų neturinčių, socialinės sąveikos ypatumai bei įvertinamas mokyklų pasirengimas ugdyti socialinę atskirtį turinčius vaikus kartu su visais kitais bendraamžiais. Ketvirtame skyriuje pristatomi socialinių gebėjimų ugdymo pamatiniai reiškiniai. Išsamiai aptariamas tėvų ir mokytojų požiūris į kliūtis ir galimybes ugdyti sutrikusios lokomocijos vaikus bendrojo lavinimo mokykloje. Penktame skyriuje aptariamas šeimų, auginančių lokomocijos sutrikimų turinčius vaikus, socialinis aspektas. Nuodugniai analizuojama vaiko, turinčio lokomocijos sutrikimų, ugdymo šeimoje įtaka socialinei raiškai. Fenomenologinis tyrimas padėjo atskleisti sutrikusios lokomocijos vaikų vidinę psichosocialinės aplinkos dimensiją. Šeštame skyriuje, apibendrinus empirinio tyrimo rezultatus, pateikiamas sutrikusios lokomocijos vaiko ugdymo psichosocialinės aplinkos dimensijų modelis.
Recenzentai: prof. dr. I. Leliūgienė (KTU); prof. dr. E. Acienė (KU)
Bibliogr.: p. 212-226