Языковые компетенции в контексте образования через всю жизнь
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date |
---|
2015 |
Straipsnis nagrinėja lingvistinių kompetencijų, įsisavintų neoficialiais ir neformaliais būdais, vertinimo ir kreditavimo procesą, pasitelkiant rusų, kaip užsienio kalbos, pavyzdžius. Vertinimo aktualumas ir neoficialiuoju bei neformaliuoju būdu mokantis įgytų pasiekimų (kompetencijų) pripažinimas, kartu su vertinimo problemomis ir metodologijų pripažinimu vis dar kelia klausimų įvairiuose tarptautiniuose dokumentuose. Šio tipo vertinimu siekiama nustatyti, ar įgyta kompetencija gali būti vertinama kreditų sistemoje, naudojamoje formaliosiose institucijose. Kompetencijų, žinių ir įgūdžių, įsisavintų neoficialiais ir neformaliais būdais, vertinimas yra reikšmingas faktorius, įtraukiant individą į tęstinį mokymąsi visą gyvenimą. Savęs įsivertinimo ir savianalizės procesas skatina metakognityvinių kompetencijų tobulėjimą, t.y., aktyvina kritinio mąstymo, refleksijos ir gyvenimo patirčių analizavimo vystymąsi. Šie įgūdžiai, savo ruožtu, prisideda prie atsakomybės ugdymo bei asmenybės svarbos suvokimo. To pasėkoje, minėti įgūdžiai garantuoja sėkmę darbo rinkoje konkurencijos sąlygomis.
The present article focuses on the analysis of the process of assessment and crediting of linguistic competencies acquired in informal and non-formal ways by looking into examples of Russian as a foreign language. The relevance of assessment and acknowledgement of achievements (competencies) attained in the process of informal and non-formal learning, as well as problems of assessment and acknowledgment methodologies have been under discussion in different international documents. This type of assessment is aimed at determining if the acquired competence can be evaluated in the system of crediting used by formal institutions. Assessment of competencies, knowledge and skills acquired in informal and non-formal ways is a very significant factor in including an individual in the process of continuous life-long learning. The process of self-evaluation and selfanalysis stimulates the development of metacognitive competencies, i.e. it activates the development of critical thinking, reflection and analysis of life experience. These skills, in turn, help to increase the sense of responsibility and the perception of personality value. As a result, the above mentioned skills act as a guarantee of success in the labour market under conditions of competition.