Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/47714
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Edukologija / Educology (S007)
Author(s): Teresevičienė, Margarita;Kaminskienė, Lina;Žydžiūnaitė, Vilma;Gedvilienė, Genutė
Title: Savimoka ir savarankiškas mokymasis aukštoje mokykloje : kritinė diskurso analizė
Other Title: Self-directed and independent learning in higher education: critical discourse analysis
Is part of: Acta paedagogica Vilnensia : mokslo darbai. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla, 2012, T. 29
Extent: p. 47-60
Date: 2012
Keywords: Savimoka;Savarankiškas mokymasis;Mokymosi autonomija;Independent learning;Self-directed learning;Autonomous learning
Abstract: Straipsnyje bandoma aptarti savimokos ir savarankiško mokymosi sąsają aukštojo mokslo kontekste. Aptariant šių dviejų konceptų skirtybes ir ryšį, išryškinami pagrindiniai juos apibūdinantys elementai (motyvai, gebėjimai) ir situacijos, kuriomis jie reiškiasi. Taip pat diskutuojama, ar išskirti savimokos ir savarankiško mokymosi bruožai leidžia juos sutapatinti ir vartoti kaip tapačius konceptus, ar vis dėlto išlieka tam tikri skirtingi šių reiškinių aspektai. Kritiškai vertinant Lietuvos ir užsienio tyrėjų aprašomas savimokos ir savarankiško mokymosi sampratas, taip pat atsižvelgiant į šios srities tyrimus, bandoma nustatyti, į kokius veiksnius nepakankamai atsižvelgiama skatinant studentų savimoką ir savarankišką mokymąsi aukštosiose mokyklose. Taip pat aptariamos efektyviausios savarankiško mokymosi strategijos ir dėstytojo vaidmuo, ugdant studentų mokymosi savarankiškumą
The authors tryes to clarify the concepts of independent and self-directed learning by finding their relations, differences and similarities in the context of higher education institutions. While discussing these two concepts, their main characterising features and elements are identified (motives, abilities, situations, contexts, etc.). The authors argue whether these features and elements allow identifying independent and self-directed learning as synonyms and using them in parallel, or there still exist some significant differences which enable talking about different aspects of these phenomena. Critically evaluating the described concepts of independent and self-directed learning in the reT elešienė, A. (2005). Kritiškosios diskurso analizės metodologinių principų taikymas sociologiniuose tyrimuose. Filosofija. Sociologija, (2), 1–6. T ight, M. (2007). Kertinės suaugusiųjų švietimo ir mokymosi idėjos. Vilnius: Kronta. T ough, A. (1978). Major Learning Efforts: Recent Research and Future Directions. Adult Education, 28, 250–263. T ough, A. (2005) The Adult’s Learning Projects. International Education Journal, 5(5), 166–177. T remblay, N. (2003). L’autoformation. Pour apprendre autrement. Montréal: Presses de l’Université de Montréal. Van Deur, P. (2005). The inquiry nature of primary schools and students’ self-directed learning knowledge. International Educational Journal, 5(5), 166–177. Walker, J.; Lofton S. (2003). Effect of the problem based curriculum on student‘s perceptions of self-directed learning. Educational Research, 13, 71–100. Warring, S. (2010). Facilitating independence amongst Chinese international students completing a Bachelor of Applied Business Studies Degree. Innovations in Education and Teaching International, 47(4), 379–392. Wilcox, S. (1996). Fostering self-directed learning in the university setting. Studies in Higher Education, 21(2), 165–176. [...]
Internet: http://www.leidykla.eu/fileadmin/Acta_Paedagogica_Vilnensia/2012_29/47-60.pdf
http://www.leidykla.eu/fileadmin/Acta_Paedagogica_Vilnensia/2012_29/47-60.pdf
Affiliation(s): Edukologijos institutas
Socialinių mokslų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml14.55 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

134
checked on Dec 9, 2019

Download(s)

10
checked on Dec 9, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.