ICT in foreign language learning and teaching : attitudes and practices
Date |
---|
2009 |
Straipsnyje analizuojamas informacinių komunikacinių technologijų integravimas į užsienio kalbų mokymo(si) procesą. Pateikiamas tyrimas, kuriuo siekta palyginti užsienio kalbų dėstytojų bei užsienio kalbų besimokančiųjų studentų kasdienius IKT naudojimo įpročius, technologijų naudojimo dažnumą akademinėje bei profesinėje veikloje, o taip pat jų požiūrį į IKT svarbą ir efektyvumą kalbų mokyme. Straipsnyje pateikiama apibendrinamoji kiekybinių domenų analizė. Tyrimo respondentai – 34 Vytauto Didžiojo universiteto užsienio kalbų dėstytojai bei 126 įvairių užsienio kalbų besimokantys studentai.[...].
Both as the reason for and the outcome of globalization, the rapid development and advancement of information and communication technologies has been intensively piercing into human life affecting various types of activities in a variety of social spheres. In chase of more convenience for one's personal needs and of better efficiency in our coexistence as a society in a globalized world, we have widely complemented or nearly substituted our traditional ways of communication and access to informaton with the ways of multiple 'e'- s. E-banking, e-mailing, e-goverment, e-newspapers or e-chats are becoming more or more inseparable from the daily routine of a modern person regardless to some extent of his or her initial computer literacy as long as it tends to inevitably increase as a result of the growing omnipresence of ICT in all spheres of life.[...].