Vytauto Didžiojo Universiteto psichologijos bakalauro studijų studentų pasitenkinimo studijomis ypatumai
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT | ||
LT | ||
LT | ||
LT |
Date |
---|
2015 |
Atlikus faktorinę rezultatų analizę, išskirti keturi pasitenkinimo studijomis faktoriai: (1) studijų dalykų turinys, (2) dėstytojų organizaciniai ir bendravimo gebėjimai, (3) studijų procesas bei (4) studentų pasiekimų vertinimas. Studentų pasitenkinimo lygis atskirais studijų aspektais nesiskyrė (p>0,05). Bendras pasitenkinimas studijomis teigiamai siejosi su pasitenkinimu visais minėtais studijų aspektais (p<0,01). Taigi gali būti prasminga gerinti įvairius studijų aspektus, visgi ypatingą dėmesį skiriant studijų dalykų turiniui, su kuriuo bendras pasitenkinimas studijomis siejosi stipriausiai (r=0,629; p<0,01).
Vienas pagrindinių aukštųjų mokyklų uždavinių yra studijų kokybės gerinimas. Gerinant studijų kokybę itin svarbus studentų, kaip studijų proceso dalyvių ir adresatų, požiūris. Jų požiūrį į teikiamų studijų kokybę iš dalies galima atskleisti tyrinėjant pasitenkinimą studijomis. Pastebėtina, kad pasitenkinimo studijomis ypatumai įvairuoja skirtingose studijų programose bei skirtingomis charakteristikomis pasižyminčiose institucijose. Todėl šio tyrimo tikslas – nustatyti VDU psichologijos bakalauro programos studentų pasitenkinimo studijomis lygį ir struktūrą. Tokia apžvalga ne tik suteikia grįžtamąjį ryšį studijas organizuojančiai institucijai, bet ir įgalina tikslingiau planuoti studijų kokybės tobulinimą. Tyrimas buvo atliekamas dviem etapais, kurių metu buvo apklausti VDU psichologijos bakalauro studijų 1-4 kursų studentai. Pirmame etape buvo vykdomi pusiau struktūruoti interviu (N=10) bei diskusijų grupės (N=10), siekiant išsiaiškinti, kokie aspektai yra svarbūs studentams apibūdinant jų pasitenkinimą studijomis. Apibendrinus surinktą informaciją buvo sudarytas pasitenkinimo psichologijos studijomis klausimynas (vienas klausimas apie bendrą pasitenkinimą studijomis (vertinimas skalėje nuo 1 iki 10) bei 42 klausimai apie pasitenkinimą konkrečiais studijų aspektais (vertinimas skalėje nuo 1 iki 5). Antrajame etape dalyvavo 167 studentai (18-28 m.; 82,6% moterys, 17,4% - vyrai). Nustatyta, kad bendras studentų pasitenkinimas studijomis (M=6,61; SD=2,214; N=167) nėra vienodai vertinamas: labiausiai studijomis buvo patenkinti pirmo (M=7,73; SD=1,485; N=67) ir antro (M=7,36; SD=2,119; N=54) kursų studentai, mažiau patenkinti ketvirtakursiai (M=6,49; SD=2,411; N=78), o mažiausiai - trečiakursiai (M=5,75; SD=2,077; N=74).