Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/47518
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Civinskas, Remigijus;Laurušonytė, Erika
Title: Viešųjų paslaugų tobulinimas : jungtinių paslaugų centrų steigimas
Other Title: Modernisation of the public services: establishment of the shared public service centres
Is part of: Vadyba: mokslo tiriamieji darbai. Klaipėda : Klaipėdos universiteto leidykla, 2012, nr. 1(20)
Extent: p. 103-110
Date: 2012
Keywords: Viešosios paslaugos;Tobulinimas;Viešasis sektorius;Jungtiniai paslaugų centrai;Lietuva;Public services;Modernization;Shared public services centers;Lithuania
Abstract: Bendruosius viešųjų paslaugų tobulinimo pokyčius paslaugų teikime, kaip ir visame viešajame sektoriuje, veikia visa eilė veiksnių, pradedant globaliais ekonominiais, politiniais, demografiniais pokyčiais ir baigiant išaugusiais piliečių/paslaugų vartotojų lūkesčiais, vadybinių bei piliečių įgalinimu besiremiančių modelių ir priemonių taikymu. Šie paslaugų tobulinimą apsprendžiantys veiksniai skatina ne tik inovacijų taikymą, bet ir tuo pačiu sukelia naujus iššūkius viešajame sektoriuje. Viešosioms organizacijoms svarbu ne tik apsibrėžti tikslius tobulinimosi prioritetus, tačiau ir pasirinkti tinkamus organizacinius modelius bei priemones. Vis dažniau yra įžvelgiama vadybinių priemonių, tokių kaip jungtinių paslaugų centrų (arba viešųjų paslaugų centrų), steigimo viešajame sektoriuje nauda. Pagrindinis šios inovacinės priemonės privalumas – universalus pritaikomumas bei daugialypis funkcionalumas organizaciniu bei veiklos aspektais. Jungtinių paslaugų centrų steigimas dėl savo daugialypio funkcionalumo leidžia ne tik tobulinti paslaugų kokybę (priimtinumo didinimu, savalaikiškumo didinimu, procedūriniu supaprastinimu), tačiau ir sumažinti kaštus bei apjungti skirtingų institucijų (net ir skirtingo valdymo lygio, - centrinės – vietinės valdžios) ir žinybų paslaugas. Daugelyje Vakarų valstybių šios vadybinės inovacijos yra sėkmingai įgyvendinamos jau keliolika metų ir gana sėkmingai prisidėjo prie viešojo sektoriaus tobulinimo – ne tik pagerino teikiamų viešųjų paslaugų kokybę, prieinamumą, bet ir leido sutaupyti apie 20 procentų finansinių resursų. Galima teigti, jog Lietuvoje šių centrų steigimas žengia dar tik pirmuosius žingsnius. [...]
Single-window, public quality and strategic management has moved to the forefront of the public sector reform agenda. There are large number of innovations which should improve quality of the public services. Shared public services centres are one of these innovative models. The Western Countries were the pioneers for the implementation of the public services centres and have decade of the practical implementation experience. However, there are still some problems in the front line public service provision related to the accessibility, acceptability and fulfilment of the citizen needs. In order to avoid some threats, the practical implementation of the shared public services centres will require additional preparation and feasibility assessment. The aim of this study is to analyse trends of the modernisation in public services and to assess the feasibility of using the shared public service centres for the modernisation of the front line processes in the Lithuanian public sector. The first part presents the theoretical background of the public services, also, attention is given to the theoretical analysis of the shared public service centers and how it could improve the quality of public services. The main theoretical aspect of the establishment the front office shared centres is based on the idea of citizens’ participation in the service provision, creation of user-friendly service facilities, joining up fragmented government institutions and in this way to become more cost –effective governance. The second part of the paper offers a qualitative research (individual and focus group interviews was used). The essential criteria for the selection of respondents involved - the work practices in applying innovations on provision of the first line public services. [...]
Internet: http://www.vlvk.lt/private/Vadybos%20turiniai/Vadyba_2012_1.pdf
http://www.vlvk.lt/private/Vadybos%20turiniai/Vadyba_2012_1.pdf
Affiliation(s): Politikos mokslų ir diplomatijos fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml11.95 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

108
checked on Sep 5, 2019

Download(s)

8
checked on Sep 5, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.