Multimodality in the textbooks of teaching English : a case study of "English unlimited" / Teresė Aleknavičiūtė
Date | Volume | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|---|
2012 | 5 | 1 | 226 | 232 |
Šiame straipsnyje remiamasi mintimi, jog prasmė kuriama ne tik tekstu, bet įvairiais informacijos pateikimo būdais. Straipsnio tikslas – išanalizuoti neverbalinius informacijos pateikimo būdus pasirinktame anglų kalbos mokymui skirtame vadovėlyje “English Unlimited” ir aptarti jais pasiekiamą efektą. Pirmiausia aptariami vadovėlyje naudojami šriftai, jų dydžiai bei spalvos. Antra, analizuojami paveikslėliuose ar nuotraukose pavaizduoti žmonės, akcentuojant tokius aspektus kaip amžius, lytis, veiksmai ir t.t. Trečia, analizuojami pateiktų vietų paveikslėliai ir nuotraukos. Apibendrinant galima teigti, kad vaizdu perteikiama informacija ne tik aiškiai ir suprantamai pateikia gramatikos taisykles bei žodžius, bet ir ugdo tolerantišką, plačių pažiūrų asmenybę bei akcentuoja anglų, kaip globalios ir lingua franca, kalbos statusą.
The present article dwells upon the idea that meaning is constructed not only by text but also by a variety of modes. The aim of the article is to analyse the non-verbal representation in the chosen textbook English Unlimited and discuss the effects achieved by using a variety of modes. First, the attention is drawn to the use of types, fonts and colours in the textbook. Second, the depicted people are discussed taking into consideration such variables as age, race, manner of representation, actions, etc. Third, the pictures and photos of places are analysed. The effect of the chosen non-verbal representation is the development of a tolerant and broad-minded personality, the focus on English as a global language and a lingua franca, and a clear and understandable explanation of grammatical issues and vocabulary.