Lietuviškų vaidybinių filmų tinkamumo produktų demonstravimui vertinimas
Date |
---|
2012 |
Straipsnyje analizuojamas lietuviškų vaidybinių filmų tinkamumas produktų demonstravimui. Augantis vartotojų sąmoningumas ir pasipriešinimas tradicinėms marketingo priemonėms verčia gamintojus ieškoti naujų būdų, kurie leistų pasiekti tikslinę auditoriją. Vienas iš tokių būdų gali būti produktų demonstravimas filmuose. Produktų demonstravimas užsienietiškuose filmuose vis labiau auga. Holivude mokamas produktų demonstravimas filmuose tapo verslu apimančiu daug dalyvių. Sėkmingas šios priemonės naudojimas užsienio rinkose skatina domėtis produktų demonstravimo praktiniu panaudojimu lietuviškuose vaidybiniuose filmuose ir mūsų šalies filmų tinkamumu šiai priemonei. Siekiant išsiaiškinti lietuviškų vaidybinių filmų tinkamumą produktų demonstravimui pirmiausia atliekama mokslinės literatūros analizė apsibrėţiant produktų demonstravimo sąvoką ir šios priemonės naudingumą. Vertinant lietuviškų filmų tinkamumą produktų demonstravimui, atliekama lietuviškų vaidybinių filmų pramonės finansinė apžvalga, analizuojamas jos potencialas bei atliekama 1992-2012 metais išleistų lietuviškų vaidybinių pilnametraţių filmų kategorizacija, pagal jų tinkamumą produktų demonstravimui. Gauti tyrimo rezultatai atskleidė, jog nuo 2003 m. Lietuvoje sukurti 24 vaidybiniai filmai, kurie tinkami produktų demonstravimui. Finansinė lietuviškų filmų pramonės apžvalga parodė, jog mūsų šalyje sukuriamų filmų pajamos kasmet didėja, todėl auga šios pramonės potencialas.
In this paper suitability of Lithuanian films for products placement is analyzed. Growing consciousness of consumers and rejection of traditional marketing means forces companies to look for new ways to reach the target audience. One such way, which is considerably growing in popularity, may be products placement in movies. For example in Hollywood such marketing means - paid products placement in movies, became a business involving many participants. Successful implementation of said means in foreign markets is boosting the interest in practical application of products placement in Lithuanian non-documentary movies as well as fitness of these movies for said means. To explore the suitability of Lithuanian movies for products placement, first step is analysis of scientific literature by defining the concept and efficiency of product placement. Subsequent steps are review of Lithuanian film industryřs financial situation, analysis of its potential and categorization of all Lithuanian movies released during the period of 1992-2012 with respect to their suitability for demonstration of products. Research resulted in finding 24 Lithuanian movies produced from 2003m which are suitable for product placement Financial overview of Lithuanian film industry led to conclusion that incomes for produced movies increases thus increasing potential of film industry.