Jėzaus asmuo skirtingų kultūrų kristologijose
| Author | Affiliation | |
|---|---|---|
LT |
| Date | Volume | Start Page | End Page |
|---|---|---|---|
2012 | 71 | 74 | 84 |
| URI | Access Rights |
|---|---|
| Straipsnis žurnalo svetainėje | Viso teksto dokumentas (atviroji prieiga) / Full Text Document (Open Access) |
| https://hdl.handle.net/20.500.12259/46207 |
Kristologija, kaip Jėzaus asmens pažinimo bei analizės mokslinė kryptis, visais laikais buvo ir tebėra jautrus laukas, kuriame susikryžiuoja visi žmogiškosios sąmonės ir teologinio mąstymo ypatumai. Įvairiais laikotar-piais ir skirtingose kultūrinėse terpėse kinta ir kristologiniai modeliai bei kryptys. Straipsnyje siekiama ap-žvelgti ir šiuo metu skirtingose kultūrinėse tradicijose išryškėjusius teologinius Jėzaus paveikslus bei aptarti esminius jų bruožus. Šiandien daugelio skirtingų krikščioniškųjų kultūrų išeities taškas jau nebėra Kalche-dono dogma, savo diskursą pradedanti nuo Jėzaus dieviškojo antgamtiškumo, bet Jėzaus žmogiškumas, kuris matomas kaip langas Jo dieviškumui atpažinti. Kiekviena kultūra stengiasi Jėzaus asmenyje pastebėti, išryškinti bei pasisavinti tuos bruožus, kurie jai atrodo aktualiausi. Daugelio besivystančių šalių kristologijai būdinga tendencija išryškinti Jėzaus žmogiškumą, ypač jo, kaip vargšo, paniekinto ir pažemintojo dalią, taip tampant daugelio vargingųjų, skriaudžiamųjų ir beteisių ikona. Straipsnyje sintetiškai iliustruojama, kaip skirtingos tautos Kristaus asmenyje ieško savo kultūrai artimų istorinio Jėzaus bruožų, kurie, tikėjimu priim-ti, padeda pastebėti ir išgyventi Jo dieviškumą, o tai ir padeda jame atrasti bei patirti išganymą.
As a scientific field of study concerned with the nature and person of Jesus Christ, Christology was and is still a very sensitive field where human consciousness and the theological mind intersect. Christological models and fields change in different times and different cultures. The article seeks to survey and present the theological portraits of Jesus traced in different modern cultural traditions and to reveal their basic features. nowadays, the Chalcedonian dogma the begins discourse discourse with Christ’s divinity is not the basic point among different Christian cultures. Rather, Christ’s humanity is presented as a mirror for His divinity. Each culture tries to depict and adopt the features of Jesus’ person that are most appropriate to it. In most developing countries, there is a tendency among the faithful to stress Jesus’ humanity as poor, an outcast, and as humiliated. Thus, Jesus becomes an icon of all the poor, depressed and offended. The article describes the ways different nations seek in the person of Jesus the features of historical Jesus close to their culture. Then in the light of the faith, these features lead to an acknowledgement of the living Jesus’ divinity and to an experience of salvation in Him.
| Journal | Cite Score | SNIP | SJR | Year | Quartile |
|---|---|---|---|---|---|
Logos (Lithuania) | 0.1 | 0.093 | 0.123 | 2012 | Q3 |