Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/45731
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse (S4);Article in other databases (S4)
Field of Science: Etnologija (H006);Ethnology (H006)
Author(s): Kerbelytė, Bronislava
Title: Folkloro duomenys - senosios raštijos žinių vertinimo priemonė
Other Title: Folklore data as means of verification of the ancient written sources
Is part of: Tautosakos darbai = Folklore studies. Vilnius : Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas, 2009, [T.] 37
Extent: p. 13-30
Date: 2009
Keywords: Senoji raštija;Apeiginė leksika;Buitinė leksika;Dievai;Personifikuoti laiko tarpsniai;Gyvūnų vyresnieji
Abstract: Pradedant tyrinėti bet kurį tradicinės kultūros reiškinį, pirmiausia būtina atskirti autentišką medžiagą nuo klastočių, o iš pateikėjų užrašytuose tekstuose pastebėti individualias detales, medžiagos rinkėjų interpretacijas ar netikslumus. Senojoje raštijoje užfiksuotų žinių apie baltų mitologiją vertinimas ypač aktualus. Daugelis autorių citavo, neretai ir tebecituoja senosios raštijos žinias apie pagoniškus lietuvių dievus, apeigas ir kita nė neabejodami jų autentiškumu. Raštijos šaltiniuose minima be galo daug pagoniškais dievais vadinamų būtybių. Kitos, net neseniai krikščionybę priėmusios tautos prisimena vos keletą senovinės religijos dievų, o kitas būtybes vadina šeimininkais, dvasiomis ir pan. Kai kurie lietuvių mitologijos tyrinėtojai vartoja universalų dievybės terminą ir senojoje raštijoje paminėtų personažų hierarchinės padėties nesvarsto.[...]
Special attention is paid in the article to the fact that mythical names mentioned by a Lithuanian Martynas Mažvydas and by Lucas David, who was originally close to Prussians, are vastly different from those listed by Jan Łasicki in his extensive list of pagan deities, although even his material does include things that should be considered authentic. The name of the goddess Lada was derived from the refrain of the wedding songs of the Eastern Slavs lado (from lad 'spouse, dear' and 'agreement, engagement'). Along with lado, the refrain also contains did ('old man').[...]
Internet: http://www.llti.lt/failai/05_Kerbelytes.pdf
http://www.llti.lt/failai/05_Kerbelytes.pdf
Affiliation(s): Humanitarinių mokslų fakultetas
Kultūrų studijų katedra
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml10.19 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

110
checked on Aug 18, 2019

Download(s)

4
checked on Aug 18, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.