Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/45645
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Švagždienė, Biruta;Pilelienė, Lina;Zikienė, Kristina
Title: The Formation of Customer Loyalty Conception in the Context of the Evolution of Schools of Marketing Thought
Other Title: Vartotojų lojalumo sampratos formavimasis marketingo minties mokyklų raidos kontekste
Is part of: Socialiniai tyrimai : mokslo darbai. Šiauliai : Šiaulių universiteto leidykla, 2009, nr. 2(16)
Extent: p. 67-76
Date: 2009
Keywords: Vartotojų lojalumas;Marketingo minties mokyklos;Santykių marketingas;Customer loyalty;Schools of marketing thought;Relstionship marketing
Abstract: Vartotojų lojalumo skatinimas ir ryšių su jais užmezgimas ilgalaikėje perspektyvoje marketingo prorogatyva tapo ilgo marketingo mokslo evoliucijos proceso pasekoje. Marketingo, kaip savarankiškos disciplinos, formavimosi pradžia- 1900m., kai sparčiai besuvystant pramonei, augant jos produktyvumui, susidomėta naujais gamybos metodais, naujų produktų gamyba ir prekyba, prekių pateikimu vartotojams, vartotojų pirkimo elgsena ir tt. Vyrauja nuomonė, kad marketingas tapo ta disciplina, kuri teigė turinti potencialą išspręsti visas tuo metu egzistavusias verslui aktualias problemas bei suderinti vartotojų ir gamintojų interesus.[...]
The article analyzes in theoretical level the impact of development of marketing as a separate science branch on the formation of customer loyalty conception: evolution of marketing thought and trends of change of approaches are provided, the impact of ideas of different schools of marketing thought on customer loyalty conception, perception and approach is determined. The ideas and branches of relationship marketing, the attitude towards customer and his loyalty of the representatives of this school are analyzed in more detailed way
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/45645
Affiliation(s): Ekonomikos ir vadybos fakultetas
Marketingo katedra
Vytauto Didžiojo universitetas
Šiaulių universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml11.23 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

132
checked on Nov 1, 2019

Download(s)

10
checked on Nov 1, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.