Užsienio kalbos kompetencijų aktualumas veiklos pasaulio kontekste aukštojo mokslo institucijos absolventų požiūriu
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date |
---|
2014 |
Užsienio kalbų kompetencija yra viena iš bendrųjų kompetencijų, reikalingų XXI amžiaus globalios žinių visuomenės piliečiui, bendraujančiam ir bendradarbiaujančiam tarptautinėje sociokultūrinėje, profesinėje ir akademinėje erdvėje mokymosi visą gyvenimą paradigmoje. O užsienio kalbų kompetencijos plėtojimas yra neatsiejama universitetinio lavinimo dalis. Straipsnis skirtas užsienio kalbos kompetencijų plėtojimo aukštojo mokslo institucijoje problemos nagrinėjimui ir užsienio kalbos kompetencijos plėtojimo aukštojo mokslo institucijoje turinio modernizavimui (atnaujinimui). Nagrinė- jamos problemos kontekstas ir aktualumas aptariamas remiantis Europos Sąjungos (ES) švietimo ir kalbų politikos bei Lietuvos švietimo ir kalbų politikos dokumentų atliktos analizės pagrindu, juose skelbiamų direktyvų, rekomendacijų, nuostatų, išvadų palyginimu. Straipsnyje pristatoma absolventų požiūrio į užsienio kalbos kompetencijų aktualumą (svarbą) veiklos pasaulyje empirinio tyrimo rezultatų analizė. Šios analizės pagrindu pateikiamas apibendrinimas, pagrindžiama užsienio kalbos kompetencijų plėtojimo aukštojo mokslo institucijoje turinio modernizavimo būtinybė, siūlomi turinio modernizavimo komponentai bei rekomendacijos tolimesniems tyrimams, skirtiems egzistuojan- čiai problemai spręsti.
The foreign language policy in Lithuania at the level of higher education institutions is practically inconsistent with the European Union (EU) foreign language development policy recommendations in the paradigm of life-long learning. Many studies have demonstrated the relevance of linguistic preparation for the world of competitiveness. For higher education graduates – the future participants in the global world of work – competence in two, three or more foreign languages is inevitable. Higher education institutions should create the necessary conditions for the development of students’ linguistic competence; however, the foreign language competence development system in higher education institutions is often inconsistent and, therefore, leads to insufficiency in graduates’ linguistic preparation necessary to face the challenges of the world of work. The relevance of foreign language competence development in all areas of life (personal and social, professional and academic) and in all human life stages in the paradigm of lifelong learning enables to see the existing problem in the development of foreign language competence at the level of higher education institutions. The aim of the study in this article is to identify the relevance (importance) of higher education graduates’ foreign language competence in the world of work in terms of foreign language use area (general, professional, and academic) and linguistic activities (reception, production, and mediation) and, based on the analysis of the research results, provide generalisations and possible recommendations for the modernization of the foreign language competence development content and further research for that purpose. [...]