Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/44980
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Sociologija / Sociology (S005)
Author(s): Obelenienė, Birutė;Pukelis, Kęstutis
Title: Lytinio švietimo grėsmės paauglių lytiškumo ugdymuisi bendrojo lavinimo mokykloje
Other Title: The threats of sex education in general secondary school for the development of adolescents sexual identity
Is part of: Socialinis darbas : mokslo darbai. Vilnius : Mykolo Romerio universitetas, 2009, Nr. 8(2)
Extent: p. 65-74
Date: 2009
Keywords: Lytinis ugdymas;Lytinis švietimas;Lytiškumas;Lytinis tapatumas;Sexuality;Sexual education;Sex education;Sexual identity
Abstract: Gana dažnai tiek valstybinėse prevencinėse ir sveikatos stiprinimo programose, tiek ugdymo turinyje bei parengtose mokymo priemonėse sutapatinami du iš esmės skirtingi procesai: lytinis (bei lytiškumo) ugdymas ir lytinis švietimas. Negebėjimas identifikuoti šių procesų įneša ne tik sampratų vartosenos painiavą, bet ir sudaro prielaidą taikant paauglių rizikingos lytinės elgsenos prevencijos priemones mokyklose pasirinkti mokymo turinį, priemones ir metodus, neatitinkančius jaunosios kartos ugdymo bei rengimo šeimai tikslų. Straipsnyje gvildenama problema, jog lytinio švietimo elementai, integruoti į bendrojo lavinimo mokyklų ugdymo turinį, gali sudaryti prielaidą formuotis nepagarbai ir tarp skirtingų lyčių asmenų skatinti vartotojiškąjį požiūrį. Straipsnyje pateikiami empirinio tyrimo duomenys, atskleidžiantys, jog lytinio švietimo elementai, integruoti į bendrojo lavinimo mokyklos ugdymo turinį, sudaro prielaidas nepagarbai tarp skirtingų lyčių asmenų atsirasti bei apsunkina lytinio tapatumo procesą
In solving questions of risky adolescent sexual behaviour prevention, it is common in both state prevention and health promotion programmes and educational means to see two essentially different processes equated: sexual education and sex education. The inability to properly identify these processes not only causes serious confusion in the use of these concepts but also serves as a precondition in choosing educational content, tools and methods incompatible with education and family preparation on the young generation when applying preventional measures against risky adolescent sexual behaviour in schools. The article addresses the problem of sex education integrated in school curriculum provoking incorrect sexual identity processes in adolescents. The article presents the results of a qualitative study of adolescent focus groups, which was aimed at determining the possible influence of the presence of elements of sex education in the school curriculum. Results reveal that such elements cause irresponsible sexual behaviour and the development of disrespect between persons of different gender
Internet: http://www.mruni.eu/lt/mokslo_darbai/sd/archyvas/?l=100689
http://www.mruni.eu/lt/mokslo_darbai/sd/archyvas/?l=100689
Affiliation(s): Edukologijos institutas
Katalikų teologijos fakultetas
Socialinių mokslų fakultetas
Teologijos katedra
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml11.05 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

136
checked on Dec 9, 2019

Download(s)

10
checked on Dec 9, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.