Information literacy competency as a premise for successful adult education in the civil society
Date |
---|
2005 |
Straipsnyje “Informacinio raštingumo kompetencija kaip sėkmingo suaugusiųjų mokymosi prielaida pilietinėje visuomenėje” informacinis raštingumas nagrinėjamas kaip viena pagrindinių suaugusių kompetencijų, būtinų aktyviai raiškai pilietinėje visuomenėje. Pilotiniu tyrimu, kurio metu buvo apklausti 100 suaugusių besimokančiųjų (18 – 23 m.) buvo siekta ištirti jų požiūrį į informaciją ir IKT (informacinės komunikacinės priemonės) naudojimą, gebėjimus taikyti informacinį raštingumą praktinėje veikloje. Šis tyrimas pagrindė IKT integravimo svarbą į profesinių dalykų mokymosi procesą, kuris praplečia besimokančiųjų žinias bei priartina prie realaus gyvenimo problemų sprendimo. Gauti duomenys patvirtino hipotezę, kad besimokantieji neturi pakankamai išugdytų informacinio raštingumo gebėjimų, nors pastebėtas palankus požiūris į IKT. Nustatyta, jog 66,7% tyrimo dalyvių internetas yra svarbiausia informacijos paieškos vieta, 40% apklaustųjų svarbiausias informacijos šaltinis yra vadovėlis. 96% dalyvių pripažino naudojantys internetą mokymosi tikslams, tačiau pusė respondentų (50%) pažymėjo turį tik patenkinamus interneto naudojimo įgūdžius, o ketvirtadalis (26,7%) - gerus. Nustatyti silpni besimokančiųjų gebėjimai analizuoti ar kritiškai mąstyti, mokantis specialybės dalykus. Daugelis jų nemoka vertinti kitų bei įsivertinti savo darbą, nesugeba pateikti išvadų. Atsižvelgiant į edukacinės paradigmos pokyčius, inovacijas aukštajame moksle, siejamus su pakitusiais darbo rinkos poreikiais pilietinėje visuomenėje, rekomenduojama tobulinti šiuos gebėjimus visų formų studijose.