Nuotolinių studijų metodų panaudojimas didinant kompiuterizuotos nuosekliųjų studijų aplinkos efektyvumą
Date |
---|
2009 |
Aptariami IKT naudojančių studijų aplinkų efektyvumo įvertinimo ir didinimo klausimai. Konstatuojama, kad Lietuvos aukštosiose mokyklose skiriamas didelis dėmesys IKT diegimui studijų procese, tačiau nepakankamai analizuojamos jų efektyvumas. Pateikiami dažniausiai naudojamų IKT diegimo studijose modelių savybių aprašymai ir aptariami jų privalumai, trūkumai, realizavimo galimybės, savarankiškų studijų skatinimo priemonės. Remiantis autorių patirtimi, atlikta studentų laiko sąnaudų įvairiems studijų poreikiams analizė ir nagrinėjamos savarankiškų studijų skatinimo priemonių panaudojimo galimybės bei reikalavimai tokių studijų palaikymo metodinėms priemonėms. Pabrėžiama, kad diegiant studijose IKT, keičiasi studijų palaikymui reikalingų sąnaudų struktūra ir į tai reikia atsižvelgti planuojant šias sąnaudas bei dėstytojų pedagoginį krūvį.
There are described organizational and cost effectiveness problems of using ICT in face-to-face studines. A lot of resources were used for implementing of these technologies and online study methods in Lithuanian universities, but attention to the cost effectiveness of these technologies isn’t sufficient. Therefore the main properties, advantages and disadvantages of different study models using ICT are discussed. Based on experience of authors analysis of different support needs in studies are presented and means how to meet these needs are recommended. Another important problem, that is discussed here, are additional costs for support of self studies and compensation of these costs using distance learning.