Collaboration between a social pedagogue and a class master in solving social problems of pupils
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date |
---|
2009 |
Mokykla, kaip ir visuomenė, gyvena kaitos procese. Visi mokyklos bendruomenės nariai yra sąlygojami procesų, kurie vyksta aplinkoje. Mokyklai vienu metu būdingi ir socialinės organizacijos, ir socialinės institucijos bruožai. Kaip socialinę organizaciją mokyklą apibrėžia aiški narystė, t.y. mokyklos bendruomenė ir socialinių vaidmenų pasiskirstymas, aiški darbo tvarka, išorinė kontrolė ir orientacija į galutinį rezultatą. Mokyklai kaip socialinei institucijai, būdinga bendruomenės narių individualių poreikių tenkinimas, galimybė keisti elgesio normas, socialinė kontrolė, saviraiška (Kruger, Lresch, 1993). Mokykloje vyksta socializacijos procesas, kurio metu vaikai, sąveikaudami su aplinka, perima socialines normas ir kultūrines vertybes, tobulina ir realizuoja save.[...].
School is characterized by the features of a social organization and a social institution. School as a social organization is defined by clear membership in school community, social roles, work oder, outside control and orientation to the final result. School as a social institution is characterized by social control, self-expression, and possibility to change the standards of behavior and meet individual needs of community members. A pupil, a social pedagogue and a class master are the main participants in the process of socialization at school and success of the process depends on their interaction.[...].