Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/43520
Type of publication: Straipsnis nerecenzuojamoje Lietuvos konferencijos medžiagoje / Article in non-peer-reviewed Lithuanian conference proceedings (P2c)
Field of Science: Edukologija / Educology (S007)
Author(s): Nikitinaitė, Lina;Teresevičienė, Margarita
Title: Neverbalinė komunikacija mokymosi procese
Other Title: Non-verbal communication in learning process
Is part of: Mokslas ir studijos 2012: teorija ir praktika [elektroninis išteklius], 2012 05 10, Šiaurės Lietuvos kolegija : studentų mokslinės-praktinės konferencijos medžiaga. Šiauliai : Šiaurės Lietuvos kolegija, 2012
Extent: p. 1-5
Date: 2012
Keywords: Komunikacija;Neverbalinė komunikacija;Mokymo proceas;Communication;Non-verbal communication;Education;Learning process
Abstract: Mokytis visą gyvenimą tapo gyvybiškai, politiškai, socialiai, ekonomiškai svarbu. Suaugusiųjų mokymasis yra procesas, kurio metu vyrauja verbalinė ir neverbalinė komunikacija. Lyg šiol buvo mažai akcentuota, kiek pastaroji komunikacijos forma yra svarbi mokymosi procese. Atlikti tyrimai skelbia, kad tik 7 % žodinės ir rašytinės informacijos (verbalinė komunikacija) priimama mokymosi proceso metu, visa kita informacija, t. y. 93 % gaunama neverbalinės komunikacijos pagalba (Pease, 2003). Neverbalinė komunikacija yra tokia svarbi, nes kūno ignoravimas mokymosi procese reiškia ignoruoti visą organizmą, kadangi jis yra vientisas organų rinkinys ir jo funkcijos turi didelę reikšmę mokymuisi. Nepakankamas dėmesys suaugusiųjų švietėjų ir besimokančiųjų emocijoms, kurios lemia aplinkos sukūrimą bei medžiagos prieinamumą ir įsisavinimą, yra šio tyrimo problema, kadangi per mažas dėmesys yra skiriamas neverbalinės komunikacijos svarbai švietime. Todėl iškyla klausimas, ar neverbalinė komunikacija turi reikšmės mokymosi procesui? Šio straipsnio objektas – neverbalinė komunikacija mokymosi procese. Straipsnio tikslas – nustatyti neverbalinės komunikacijos reikšmę mokymosi procese
Learning is quite difficult process for learners but no less difficult for process organizers. During all ages attention was paying just to words said for people who are willing to learn, but nobody paid attention how words is said. In this article all attention is for non-verbal communication, which is giving 93 % information in all life situations the same as in learning process and is attendant of verbal communication, which gives 7% information. The research which was done showed that non-verbal communication is very important for students in learning process. More than 80 % of respondents said that non-verbal communication is important. In that case non-verbal communication has much bigger impact in behaving process the same as and in learning process. Just very small percent of respondents pointed that they prefer distance learning, which has a lack of non-verbal communication. More over, the biggest amount of respondents said that more information they are giving from the body language than from lips. All in all, it should be paid attention to non-verbal communication not only to verbal communication to make learning process more successful
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/43520
Affiliation(s): Edukologijos institutas
Socialinių mokslų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml8.31 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

140
checked on Nov 2, 2019

Download(s)

16
checked on Nov 2, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.