Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/43364
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Filologija / Philology (H004)
Author(s): Kamandulytė, Laura
Title: Morfonotaktikos įsisavinimas
Other Title: Asquisition of Morphonotactics
Is part of: Žmogus ir žodis : mokslo darbai. Didaktinė lingvistika. Vilnius : Vilniaus pedagoginis universitetas, T. 8, nr. 1 (2006)
Extent: p. 84-88
Date: 2006
Keywords: Kalbos įsisavinimas;Morfonotaktika;Priebalsių junginiai;Morfemų sandūra;First language acquisition;Morphonotactics;Constant clusters;Morpheme boundaries
Abstract: Šio straipsnio tikslas - pristatyti morfonotaktikos įsisavinimo teoriją (W. U. Dressler, 2006, ms.) ir aptarti mokymąsi tarti morfonontaktines samplaikas (priebalsių junginius) pirmosiomis vaiko kalbos vystymosi stadijomis. Analizuojant priebalsių junginių įsisavinimą, atsižvelgta į jų vietą žodyje ir morfeminę žodžio sudėtį, todėl visi priebalsių junginiai suskirstyti į kelias grupes: priebalsių junginiai žodžio pradžioje, priebalsių junginiai žodžio viduryje, priebalsių junginiai žodžio pabaigoje; priebalsių junginiai morfemose, priebalsių junginiai morfemų sandūrose. Šios priebalsių grupės buvo analizuotos vaiko kalboje. Analizuojant lietuvio vaiko kalbą, nustatyta: 1) pagal įsisavinimo sudėtingumą priebalsių junginius galima skirti į tris grupes: lengvai įsisavinami, sunkiau įsisavinami ir sunkiai įsisavinami priebalsių junginiai; 2) morfemų sandūrose esantys priebalsių junginiai įsisavinami lengviau ir pradedami taisyklingai tarti anksčiau nei morfemose esantys priebalsių junginiai, o tai rodo, kad fonetikos dalykų suvokimo raida priklauso nuo morfologijos suvokimo
In the present study, a new approach to the acquisition of Lithuanian morphology and phonotactics is introduced (W. U. Dressler, 2006, ms.). The interaction of phonotactics (consonant clusters) with morphology (morpheme boundaries) in first language acquisition is analysed. When analysing morphonotactics acquisition, all consonant clusters were divided into several categories: initial, medial and finai consonant clusters, and consonant clusters with morpheme boundaries vs. those without morpheme boundaries. These groups of consonant clusters in child language are analysed. Some consonant clusters in child language are pronounced without any problems, like Ib, mb, mp. Meanwhile, other clusters are acquired by children not always so easily, like sk, nt, st. The analysis of these clusters indicates what it is easier for the child to acquire the clusters when they are within morpheme boundaries of the words
Internet: http://www.biblioteka.vpu.lt/zmogusirzodis/PDF/didaktinelingvistika/2006/2006.pdf
http://www.biblioteka.vpu.lt/zmogusirzodis/PDF/didaktinelingvistika/2006/2006.pdf
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml12.17 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

126
checked on Oct 14, 2019

Download(s)

8
checked on Oct 14, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.